بانک خاورمیانه که اسفند سال گذشته از فرابورس به بورس منتقل شده، اولین" آنالیست دی" سال ۹۴ شرکت های بورسی را با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس برگزار می کند.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، " آنالیست دی" (Analyst Day) رویه ایی مهم و تازه در بورس های بزرگ دنیا بوده و در بازار سرمایه ایران هم سال گذشته 10 نشست اطلاع رسانی شرکت های بورسی با همکاری کانون کارگزاران و شرکت بورس برگزار شده که با نتایج مثبتی هم همراه شده و قرار است این اقدام جالب دو نهاد فوق در سال جاری هم ادامه یابد.
براساس این گزارش، حال در شرایطی مدیران اکثر شرکت های بورسی و فرابورسی از پاسخ گویی به سئوالات روز افکار عمومی و برگزاری حداقل یک نشست تحلیلی - خبری در سال اجتناب می کنند که بانک خاورمیانه اولین "آنالیست دی" سال 94 را برگزار می کند.
براین اساس قرار است جمعی از کارگزاران و کارشناسان با مدیران ارشد بانک 400 میلیارد تومانی خاورمیانه جلسه ایی تحلیلی برگزار کنند تا طی آن ضمن اطلاع از اخرین وضعیت این بانک بورسی، پاسخ سئوالات خود را گرفته تا بهتر از گذشته قادر به تصمیم گیری باشند.
بانک خاورمیانه 17 تیر 91 با قیمت اسمی 100 تومان در فرابورس حضور داشته و از 10 اسفند سال گذشته به بورس منتقل شده است.
سید روح الله حسینی مقدم مدیرنظارت برناشران شرکت بورس در قالب یادداشتی به بورس پرس (http://boursepress.ir/news/10479)، ابعاد این رویه را تشریح کرده بود.
در آنالیست دی به منظور افزایش شفافیت در بازار سرمایه، برگزاری سالانه حداقل یک جلسه با تحلیل گران ضروری است. این اقدام به روشن تر شدن صورت های مالی و فضای کسب و کار شرکت برای جامعه سرمایه گذاری کمک خواهد بود. این راهی است که دنیا برای افزایش شفافیت در بازار اوراق بهادار می پیماید و این جلسات طی سالهای اخیر در بسیاری از بورس های دنیا الزامی شده است.
نشست با تحلیلگران یکی از متداول ترین سیستم های برقراری ارتباط و مورد انتظارترین آن است و شرکت ها در این نشست جزئیات بیشتری از عملکرد مالی خود ارائه می کنند. این نشست ها توسط بیشتر شرکت های بزرگ برگزار می شود.
در ایالات متحده پس از تصویب قانون افشای کامل تقریباً هر شرکتی اینگونه نشست ها را برگزار می کند و این موضوع تنها به شرکت های بزرگ خلاصه نمی شود. تشکیل چنین جلساتی یکی از موثرترین و کاراترین روش هایی است که مدیریت می تواند با استفاده از آن با بازار اوراق بهادار ارتباط برقرار کند. بدلیل همین اهمیت است که گاهی در برخی از شرکت ها سالانه 4 کنفرانس خبری برگزار می شود.
انتهای پیام