کد خبر: ۱۲۲۶۴
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۲/۲۰

تحلیل تکنیکال شاخص و حمایت های معتبر صنایع مهمی که از دست رفت
یک کارشناس درگفت وگو با بورس پرس اعلام کرد:

تحلیل تکنیکال شاخص و حمایت های معتبر صنایع مهمی که از دست رفت

یک کارشناس بازارسرمایه با اعلام اینکه نزول شاخص بورس به کانال ۶۳ هزار واحدی دور از انتظار بود گفت: بسیاری از صنایع مهم بورسی حمایت های معتبر میان مدت و بلند مدت خود را از دست داده اند.

نوید نباتی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با شرایط هفته ها و روزهای اخیر بازار سهام اظهار داشت: واقعیت این است که بعد از رونق نسبی بازار در هفته های اول سال ، عواملی چون رفتار حقوقی ها، بی اعتمادی به آینده کوتاه و میان مدت، کمبود نقدینگی ، عرضه های اولیه در زمان نامناسب و همراه با حواشی و ... موجب شدند تا به رغم وجود اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی مانند کاهش نرخ سود بانکی، بازار سهام با رکود فرسایشی همراه شود.

وی ادامه داد: پایداری این شرایط باعث شده تا بسیاری از صنایع مهم بورسی از جمله گروه های بانکی،ساختمانی،خودرویی ، سیمانی ، کانی های فلزی ، شیمیایی و ... حمایت های معتبر میان مدت و بلند مدت خود را از دست بدهند و شرکت های مطرح این گروه به کف قیمتی دور از انتظاری برسند.  این وضعیت در بازارسرمایه با توجه به اینکه هیچگونه خبر بد سیاسی و اقتصادی در کشور وجود ندارد بسیار جای تامل دارد.

این کارشناس با اشاره به بررسی های تکنیکی از شاخص کل بورس ، خاطر نشان کرد: با توجه به روند نزولی اخیر شاخص کل، اکثر تحلیل گران تکنیکال انتظار داشتند کانال 65 هزار واحدی که مناسب ترین نقطه برای تغییر جهت بود، با اصلاحات و حمایت هایی مواجه شده و مجددا" در مسیر صعودی اما آرامی قرار گیرد.

نباتی ادامه داد: ولی عرضه اولیه پتروشیمی مبین آن هم در بازار بسیار کم عمق که دارای حجم معاملات روزانه 100 میلیارد تومانی نبود به همراه حواشی بعد از عرضه اولیه که با واکنش منفی و سلب اعتماد فعالان همراه شد، زمینه ساز ریزش دور از انتظار شاخص به کانال 63 هزار واحدی شده است.

وی خاطر نشان کرد : در این میان باید از مسئولین این سوال را پرسید که چه دلیلی برای وجود این شرایط بازار که با فشار فروش توامان شده وجود دارد؟ آن هم درحالی که هفته گذشته نرخ سود بانکی کاهش یافته اما بازار به این خبر نیز هیچ گونه واکنشی از خود نشان نداد.

نباتی گفت: در حال حاضر بازار مانند خاکریز جنگی و فروشندگان به مثابه حمله کنندگانی شده اند که به محض رویت یک نشانه و رشد یکی دو درصدی قیمت یا تشکیل صف خرید، اقدام به فروش می کنند و آنقدر رگبار عرضه وارد می کنند تا سهام حتی شرکت های کوچک و ارزنده هم با صف فروش همراه شود.

وی در خاتمه گفت: با این همه انتظار می رود با حمایت های عملی دولت و مجلس از بازار سرمایه ، روند نزولی طولانی مدت و خسته کننده قیمت ها و شاخص بورس قطع شود تا بازار سهام به تعادل نسبی باز گردد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۲/۲۰
3
1
پاسخ
ایا تحلیل تکنیکال و یا از دست دادن حمایتهاست که باعث کاهش قیمت و شاخص می شود ویا مجادله حقوقی های بازار با مسئولین اینچنین بازار را اشفته کرده و یا در پشت پرده مذاکرات خبرهای بدی است که تا افت 70درصدی قیمتها به گوش ما نخواهد رسید همین این دلایل و دیگر ....است .....جالبتر اینکه از ورود سرمایه گذاران خارجی هم دعوت به عمل امده است

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ