کد خبر: ۱۲۲۷۴۹
۱۱:۹ - ۱۳۹۸/۱/۲۶

همتی دلایل عدم تغییر سود بانکی را اعلام کرد / شرایط مناسب ذخایر ارزی

همتی دلایل عدم تغییر سود بانکی را اعلام کرد / شرایط مناسب ذخایر ارزی

رئیس بانک مرکزی ضمن ارائه گزارشی از اولویت هایی برای رونق تولید ، دلایل عدم تغییر سود بانکی را اعلام کرد و از مناسب بودن ذخایر ارزی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عبدالناصر همتی در جلسه عصر دیروز کمیسیون اقتصادی و وزیران اقتصاد، صنعت و رؤسای اتاق بازرگانی و اصناف، ضمن  تشریح برنامه های بانک مرکزی برای رونق تولید، گزارشی از پرداخت تسهیلات ارائه کرد و گفت: در 3 ماه پایانی سال گذشته حدود 18.9 هزار میلیارد تومان  به شرکت های تولیدی تزریق و منجر به بروز تحولاتی شد.

وی ادامه داد: از 357 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که تا بهمن سال 97 به سرمایه‌ در گردش اختصاص یافت، 55 درصد به بخش صنعت تعلق گرفت که در سال جاری به 65 درصد خواهد رسید.

این مقام مسئول افزود: بانک مرکزی برای تغییر نرخ سود بانکی برنامه‌ای ندارد. افزایش نرخ سود بانکی سبب فشار به واحدهای تولیدی شده و ناترازی بانک‌ها را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر شرایط فراهم باشد باید نرخ سود بانکی را تعدیل کنیم اما فعلاً برای آن برنامه‌ای نداریم و تصمیم‌گیری باید توسط شورای پول و اعتبار انجام شود.

همتی با بیان اینکه فروش اموال مازاد بانک‌ها می‌تواند منابع خوبی را آزاد کند، ادامه داد: بانک مرکزی تحت تاثیر شدیدترین فشارهای تحریمی و تامین منابع است اما شرایط مناسبی از لحاظ ذخایر ارزی دارد که شرایط از سال گذشته نیز بسیار بهتر است. رونق تولید در گرو ثبات اقتصادی است و هدف بانک مرکزی این بوده که ثبات در اقتصاد ادامه یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ