کد خبر: ۱۲۲۷۵۲
۱۲:۸ - ۱۳۹۸/۱/۲۶

وزیر اقتصاد با کاهش مالیات موافقت کرد/ طرح دو فوریتی/ اصلاح مالیات ارزش افزوده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزیر اقتصاد با کاهش مالیات موافقت کرد/ طرح دو فوریتی/ اصلاح مالیات ارزش افزوده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت وزیر اقتصاد با کاهش مالیات خبر داد و گفت: طرح دوفوریتی کاهش مالیات بر عملکرد تهیه شده و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی  در حاشیه نشست با رئیس بانک مرکزی و  وزرای صنعت، اقتصاد به خانه ملت گفت: نخستین نشست مشترک کیمسیون اقتصادی با اعضای تیم اقتصادی دولت در سال 98 برگزار شد که مهمترین دستور کار این جلسه رونق تولید و تحقق شعار سال بود.

وی با بیان اینکه در نشست کمیسیون سرفصل‌ها و برنامه‌های مرتبط با وزارت‌خانه‌های صنعت، اقتصاد و همچنین بانک مرکزی برای حمایت از تولید تبیین شد، افزود: در این نشست پیرامون سیاست‌های ارزی و پولی، تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی و به تبع آن نرخ تأمین مالی اقتصاد، تبادل نظر صورت گرفت و همچنین درباره سیاست‌های مالیاتی و اقداماتی که وزارت اقتصاد در خصوص وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و موضوعات مرتبط با تحولات ساختار نظام بانکی بحث و بررسی صورت گرفت.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مصوبات، موافقت با کاهش نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی بود که پیش از این بین مجلس و دولت در این باره مذاکراتی صورت گرفته بود و وزیر اقتصاد موافق کاهش این نرخ شد .

پورابراهیمی با اشاره به اینکه قرار است کمیسیون اقتصادی در قالب طرحی دو فوریتی موضوع کاهش نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را به صحن علنی مجلس ارائه دهد، گفت: کاهش این نرخ به رونق تولید کمک می‌کند.

وی از بررسی با فوریت لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در نشست هفته آینده صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: پس از تصویب این قانون مالیات بر ارزش افزوده به جای تولید به مصرف اصابت می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ