کد خبر: ۱۲۲۷۷۹
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱/۲۶

جزییات اولین معامله بزرگترین شرکت که به ارزانترین سهم بانکی تبدیل شد
گزارش بورس پرس از:

جزییات اولین معامله بزرگترین شرکت که به ارزانترین سهم بانکی تبدیل شد

امروز نماد بانک تجارت بعداز یک ماه غیبت برای اولین بار و به عنوان بزرگترین شرکت بورس باز شد که با داد و ستد طوفانی و تبدیل شدن به ارزان ترین سهم بانکی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک تجارت که از 20 اسفند سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع فوق العاده و افزایش سرمایه جذاب بسته بود ، امروز با اعلام بازگشایی نماد و تمدید زمان سفارش گیری تا ساعت 12:30 ، زمینه عرضه و تقاضای سهام را بعد از یک ماه دور از تابلو فراهم کرد و با سفارش خرید و فروش بیش از چند میلیارد سهمی روبرو شد.

این رویداد موجب تمرکز عده ایی از سهامداران حقیقی و حقوقی دارنده سهام "وتجارت" شد و طی آن قیمت هر سهم در عرضه و تقاضا 50 و سپس 46 و 45 تومان تعیین شد . درحالی که قیمت تئوریک هر سهم حدود 35 تومان بود.

با این شرایط با کاهش قیمت تقاضا، تعداد سهام مورد تقاضا بیشتر و از مرز دو سه میلیارد سهم هم گذشت تا اینکه در نهایت بیش از 4.1 میلیارد سهم به قیمت 45 تومان و به ارزش 188 میلیارد تومان داد و ستد شد .

بررسی ها از جزییات معاملات امروز "وتجارت" هم نشان می دهد در برابر اقدام به فروش 712 حقیقی و 51 حقوقی، 16 هزار و 616 حقیقی و 28 حقوقی خوش بین به آینده حاضر به خرید شدند تا این بانک یک تنه بیش از 601 واحد بر شاخص اثر بگذارد و در جهش 5 هزار و 721 واحدی شاخص و عدد بی سابقه 201 هزار و 805 واحدی نقش داشته باشد .

با این اوصاف بانک تجارت هر چند با افزایش سرمایه 390 درصدی و از محل تجدید ارزیابی دارایی ها (از حدود 4.5 به بیش از 22 هزار میلیارد تومان) به  بزرگ‌ترین بانک و شرکت بورس از لحاظ سرمایه تبدیل شده اما با قیمت 45 تومانی هر سهم ، ارزان ترین سهم بانکی هم نام گرفت

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ