کد خبر: ۱۲۲۷۸۴
۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱/۲۷

پیش بینی سیر نزولی سهام و شاخص و برگشت مجدد به مدار مثبت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

پیش بینی سیر نزولی سهام و شاخص و برگشت مجدد به مدار مثبت

کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد: رشد شدید شاخص ادامه دار نخواهد بود و از اواخر هفته جاری و یا اوایل هفته آینده ، روند کاهشی شروع می شود اما مجددا در مدار صعودی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی به دلایل تاثیرگذار بر رشد جالب توجه روزهای اخیر شاخص بورس اشاره کرد و به ایرنا گفت: در چند روز اخیر مبلغ قابل توجهی سرمایه وارد بازار سرمایه شد که این ضمن تاثیر مثبت بر روی برخی از سهام ، زمینه رشد شاخص را فراهم کرد. در این میان نماد برخی مانند بانک تجارت بازگشایی و با  روند مثبت همراه شدند که این موضوع در کنار نقدینگی ، تاثیر بسزایی بر رشد شاخص گذاشت.

وی ادامه داد: زمانی که شاخص بورس از عدد مشخصی بیشتر شود به صورت خودکار باعث افزایش انگیزه سرمایه گذار برای ورود به بازار و سرمایه گذاری می شود. با این حال در شرایطی روند معاملات مثبت ارزیابی می شود که اگر رشد شاخص با همین سرعت ادامه یابد، ریسک سرمایه گذاری در بورس افزایش یافته و سرمایه گذاران دچار تردید خواهند شد.

این کارشناس با اعلام اینکه در حال حاضر سهام برتر در بازار به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست، ادامه داد: روند بازار وابسته به نرخ دلار است و با افزایش آن بازار سرمایه با رونق همراه شده است.

فاطمی افزود:  سهام بانک ها نسبت به دیگر سهام با اقبال بیشتری همراه شده و بازار سرمایه فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده اما  احتیاط برای سرمایه گذاری باید رعایت شود،. چرا که زمانی که بازار به صورت هیجانی افزایشی می شود ممکن است واقعی نبوده و منجر به متضرر شدن سرمایه گذاران شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ