کد خبر: ۱۲۲۷۹۰
۹:۴ - ۱۳۹۸/۱/۲۷

۳ علت اقبال بورس به صنعت فولاد و هدف مهم ذوب آهن / تنها مانع صادرات
مدیرعامل شرکت به بورس پرس اعلام کرد:

۳ علت اقبال بورس به صنعت فولاد و هدف مهم ذوب آهن / تنها مانع صادرات

مدیرعامل ذوب آهن ضمن اعلام دلایل اقبال بازار سهام به صنعت فولاد و شاخص ترین هدف این شرکت برای سال جاری درخصوص تنها مانع صادرات محصولات در بورس کالا توضیحاتی داد.

منصور یزدی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، با حضور درهجدمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست،درباره علت اقبال بازارسهام به صنعت فولاد خصوصا ذوب آهن گفت: صنعت فولاد ایران خوشبختانه توانسته به نحو مطلوب در بازارهای بین المللی بدرخشد و بطور مستقل بدون دریافت سوبسیدی فعالیت کند که این ویژگی متفاوت فولاد با سایر صنایع محسوب می شود.

وی درخصوص دومین ویژگی این صنعت افزود: حجم صادرات فولاد رشد خوبی دارد. در شرایطی که ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده، شرکت های بورسی صادرات محور می توانند درآمد خوبی از این طریق کسب کنند.همپنین صنعت فولاد استراتژیک بوده و کشورهای بزرگ با وجود اینکه وارد "های تک ها" و صنایع پیچیده شدند ، فولاد را رها نکرده اند.این ویژگی ها سبب شده همیشه بازار سرمایه به این صنعت اقبال داشته باشد.البته اگر قیمت های جهانی کاهش پیدا کند،نوسان گیران ورود می کنند اما از نظر استخوان بندی این بازار همیشه نقش بسیار مهمی داشته است.

این مقام مسئول درخصوص صادرات محصولات "ذوب" از طریق بورس کالا گفت: تنها مانع صادرات از طریق بورس کالا ترجیح خریداران است، اگر درخواستی وجود نداشته باشد نمی توان فروش محصولات را به آنها اجبار کرد بخصوص در شرایط تحریم کنونی که خریداران تمایل به افشای نام ندارند. درغیر این صورت رینگ صادراتی برای این شرکت ضمن مفید واقع شدن،شائبه ای نداشته و همه می توانند درآن اقدام به خرید کنند.به جهت شفافیت موجود در بورس و معافیت مالیاتی،سیاست این شرکت همچنان تداوم عرضه محصولات ساختمانی در بورس است.

یزدی زاده درباره چشم انداز سال جاری شرکت نیز به به بورس پرس پاسخ داد: شاخص ترین هدف این شرکت در سال 98، افزایش سود خواهد بود که از چند روش محقق می شود. انتظار می رود با مهیا شدن توان خرید مواد اولیه،سنگ آهن مورد نیاز تامین و هدف تولید سه میلیون و 50 هزار تن چدن محقق شود. همچنین تکمیل سبد محصولات تیرآهن اچ و تولید سایر محصولات صنعتی هم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به روند تولید و فروش یک ماهه شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: معمولا با آغاز سال به خاطر محدودیت هایی که در جاده ها ایجاد می شود و با تعطیلی بازار، نمی توان آمارهای این ماه را معیار قرار داد. امید می رود روند تولید و فروش طبق برنامه ریزی بودجه پیش رفته و عملیاتی شود .

مدیرعامل ذوب آهن درخصوص اقدامات زیست محیطی صورت گرفته،گفت: این شرکت 16.5 هزار هکتار از زمین‌های تحت اختیار را تبدیل به فضای سبز کرده و برای نگهداری آن سالانه 14 میلیارد تومان هزینه می‌کند.در واقع میزان فضای سبز ایجاد شده، 84 برابر استاندارد است.

یزدی زاده از برنامه توسعه تصفیه‌خانه‌ برای استفاده از پساب خبر داد تا در 4 سال آینده دیگر از آب زاینده ‌رود دریافتی نداشته باشد و کل آب صنعتی مورد مصرف در این واحد صنعتی از پساب شهرهای اطراف تهیه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ