کد خبر: ۱۲۲۸۲۴
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱/۲۷

وزیر اقتصاد: بسته رونق تولید در حال مطالعه و تهیه است

وزیر اقتصاد: بسته رونق تولید در حال مطالعه و تهیه است

وزیر اقتصاد گفت: بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در حال مطالعه و تهیه بسته‌ای با هدف تحقق رونق تولید هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند گفت: برخی بحث‌ها، اقتضای شرایط طبیعی است بنابراین وقتی شرایطی خاص به اقتصاد تحمیل می‌شود حتماً باید واکنش‌ها هم متفاوت باشد اما می‌توانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم یعنی ظرفیت حمل‌ونقل باید مدنظر باشد. اگر از مرز شرقی واردات و از مرز غربی صادرات به‌صرفه است باید این ظرفیت را در اولویت نگه داریم.

وی درخصوص انتظار دانشگاهیان برای ایجاد نهادی متناظر با وزارت خزانه‌داری آمریکا جهت مبارزه با تحریم، افزود: البته کمیته مقابله با تحریم داریم اما به هر حال این انتظارات وجود دارد و بر اساس شرایطی که تحمیل شده باید تصمیمات ویژه اتخاذ کنیم.

این وزیر با اعلام اینکه بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در حال مطالعه و تهیه بسته‌ای با هدف تحقق رونق تولید هستند، ادامه داد: بخش خصوصی نیز باید مطالعات را در این رابطه انجام دهد و قبل از تصویب بسته‌های مذکور پیشنهاد‌ها و موضوعات را با دستگاه‌ها در میان بگذارد و آنها را در این بسته‌ها بگنجاند.

دژپسند تأکید کرد: هدف این است که این بسته‌ها کارساز و منسجم باشند و بتوانیم از فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم. باید مجموعه‌ای از سیاست‌ها را تهیه کنیم که متضمن اقدامات اساسی بوده و تضامین اجرایی داشته باشند. دولت، مجلس و قوه قضائیه با مسائل و مشکلات بیگانه نیستند اما این بخش خصوصی است که هرآنچه را می‌دانیم از نزدیک حس و تجربه می‌کند. بخش خصوصی در این رابطه از متولیان یک قدم جلوتر است بنابراین استفاده از تجربیات آنها می‌تواند در تهیه برنامه‌های منسجم و کارآمد کمک کند.

به گفته وی در این برنامه‌ها باید افزایش نرخ بهره‌وری در ظرفیت تولید به‌عنوان اولویت اول مورد توجه قرار بگیرد. برنامه‌ریزی برای رونق تقاضا موضوع دیگری است که باید در این بسته مورد توجه باشد.

دژپسند افزود: باید به‌ کمک برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بدانیم که چگونه تقاضا را تحریک و بدین ترتیب از تولید حمایت کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ