کد خبر: ۱۲۲۸۳۱
۱۵:۴ - ۱۳۹۸/۱/۲۷

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از چک‌های برگشتی با کاهش ۱۵.۷و ۷ درصدی

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از چک‌های برگشتی با کاهش ۱۵.۷و ۷ درصدی

۶۴۲ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۸.۲ هزار میلیارد تومان در بهمن ماه سال ٩٧ برگشت داده شده که نسبت به دی‌ از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۱۵.۷ و ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، براساس آمار بانک مرکزی ، بالغ بر 6.6 میلیون فقره چک به ارزش حدود 74.1 هزار میلیارد تومان در بهمن 97 مبادله شد که نسبت به دی‌ از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 8.5 و 0.6 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در بهمن‌ 52.7 درصد از تعداد چک‌ها در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شد که به‌ترتیب با 35.1 ، 9.7 و 7.9 درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بودند. همچنین 65.4 درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (54.3 درصد)، خراسان رضوی (5.6 درصد) و اصفهان (5.5 درصد) مبادله شده است.

طبق این گزارش، 642 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 8.2 هزار میلیارد تومان در بهمن 97 برگشت داده شده که نسبت به دی‌ماه از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 15.7 و 7 درصد کاهش نشان می‌دهد.

از این تعداد در استان تهران، حدود 215 هزار فقره چک به ارزشـی حدود 4.4 هزار میلیارد تومان برگشت داده شد. بر این اساس، 9.7 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و 11.1 درصد از کل مبلغ آنها برگشت داده شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ