کد خبر: ۱۲۲۸۶۲
۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱/۲۸

پیش بینی افزایش ظرفیت تولید شرکت معدنی و مهمترین برنامه‌ها
مدیرعامل برای سال جاری و آینده اعلام شد:

پیش بینی افزایش ظرفیت تولید شرکت معدنی و مهمترین برنامه‌ها

مدیرعامل شرکت معدنی حاضر در بورس با اعلام عدم جهش تولید در سال جاری و مهمترین برنامه‌ها، پیش بینی کرد سال آینده ۷ تا ۸ میلیون تن به ظرفیت تولید فعلی اضافه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر تقی‌زاده به دنیای‌اقتصاد گفت: به زودی گل‌گهر به مرکز بزرگ آموزشی تبدیل می شود و بومی‌سازی و تولید قطعات مصرفی خطوط تولید در شهرستان سیرجان در دستور کار قرار گرفته است. طی سال جاری خبری از جهش تولید نخواهد بود و حداکثر یک میلیون تن به ظرفیت فعلی افزوده خواهد شد اما سال آینده ۷ تا ۸ میلیون تن به ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی و توسعه طرح تیتانیوم کهنوج، برنامه تولید ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با روش کوره‌های تونلی در اندیمشک و برنامه احداث گندله در خرامه استان فارس از برنامه‌های اصلی این شرکت در سال جاری است.توجه به بازارهای منطقه به خصوص عمان، عراق و سوریه به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته به‌طوری‌که این شرکت آماده تامین آهن اسفنجی برای عمان است و می‌توانیم از ظرفیت ۴.۵ میلیون تنی این محصول در گل‌گهر برای بازارهای صادراتی استفاده کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: گل‌گهر آمادگی را برای صادرات ۷۰۰ هزار تن میلگرد به عراق و سوریه اعلام کرده و در صورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب آماده سرمایه‌گذاری فولادی در این کشور است. سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید ۱۰ میلیون تنی فولاد در چابهار با سه شرکت گل‌گهر، چادرملو و فولاد مبارکه متوقف نشده و اقدامات مطالعاتی آن در حال انجام است.

تقی‌زاده گفت: برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری برون‌مرزی باید به‌طور جدی از سوی شرکت‌های معدنی و فولادی در دستور کار قرار گیرد. توسعه صادرات از برنامه‌های اصلی "کگهر" است اما دولت باید تضمین‌های لازم را درخصوص سرعت‌بخشی به صادرات پایدار فولاد و محصولات معدنی در بنگاه‌های خصوصی بدهد تا آسودگی خاطر در این حوزه ایجاد شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ