کد خبر: ۱۲۲۸۶۸
۱۱:۲ - ۱۳۹۸/۱/۲۸

نفت کانال ۷۲ دلاری را هم گرفت / رشد ۴۰ درصدی از ابتدای سال

نفت کانال ۷۲ دلاری را هم گرفت / رشد ۴۰ درصدی از ابتدای سال

در پی نشانه‌هایی از افزایش تقاضای چین و کاهش عرضه، قیمت نفت که از ابتدای سال ۲۰۱۹ بین ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد کرده به بیش از ۷۲ دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت با 21 سنت معادل 0.29 درصد افزایش به 71 دلار و 93 سنت رسید. نفت آمریکا نیز با 40 سنت معادل 0.6 درصد افزایش، 64 دلار و 45 سنت معامله شد.

بنجامین لو تحلیل‌گر بازار نفت گفت: با توجه به اینکه به دنبال کاهش غیرمنتظره میزان ذخایر نفت آمریکا و کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار احساس حاکم بر بازار تقویت شده، قیمت نفت شاهد افزایش بوده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهند توان عملیاتی پالایشگاه‌های چین در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 3.2 درصد افزایش به 53.04 میلیون تن یعنی 12.49 میلیون بشکه در روز رسیده است.

رشد مداوم تقاضا برای نفت در چین در حالی رخ می‌دهد که بر اساس توافقی که بین اوپک و متحدان از جمله روسیه منعقد شده این کشورها از ابتدای سال 2019 میلادی تولید نفت را به میزان 1.2 میلیون بشکه پایین آورده‌اند.

دیگر عامل کاهش عرضه جهانی نفت تحریم‌های آمریکا علیه دو عضو مهم اوپک یعنی ایران و ونزوئلا بوده است. کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا سبب شده تا قیمت نفت آمریکا و برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به ترتیب بیش از 40 و 30 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ