کد خبر: ۱۲۲۸۷۱
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱/۲۸

واکنش اولیه نمایندگان به احتمال افزایش قیمت بنزین : گران نمی‌شود

واکنش اولیه نمایندگان به احتمال افزایش قیمت بنزین : گران نمی‌شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مخالفت با افزایش قیمت هر یک از حامل‌های انرژی از جمله بنزین طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسدالله قره‌خانی آلوستانی با اشاره به اعلام خبری مبنی بر دو نرخی شدن و افزایش قیمت بنزین به خانه ملت گفت: وزیر نفت هفته جاری در نشست کمیسیون انرژی حضور داشت و بحثی درباره سهمیه‌بندی و افزایش قیمت سوخت از سوی وی صورت نگرفت.

وی افزود: در کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت موضوع دو نرخی شدن و افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و بحثی در این باره صورت نگرفته است.

قره‌خانی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان اصلاح ساختار اقتصادی موضوع افزایش قیمت بنزین مطرح می شود، ادامه داد: در موضوع اصلاح ساختار نیز بحثی از افزایش قیمت بنزین مطرح نشده است و اگر چنین موضوعی مطرح شود کمیسیون انرژی با آن مخالف می‌کند. تاکنون چیزی درباره تصمیم سه قوه درباره دو نرخی شدن قیمت سوخت نشنیده‌ام اما اگر قرار باشد مجلس در این باره تصمیم بگیرد قطعا با افزایش قیمت بنزین مخالف است.

همچنین عبدالله سامری عضو کمیسیون انرژی گفت: اطلاعی از تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص دو نرخی شدن و بازگشت مجدد سهمیه‌بندی بنزین ندارم و چیزی در این باره نشنیده‌ام.

وی افزود: نمایندگان در جریان بررسی بودجه 98 با هرگونه افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه‌بندی مخالفت کرده بودند و اینطور نیست که بتوان این تصمیم نمایندگان مجلس را در جلسه‌ای بیرون از مجلس تغییر داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس فقط لاریجانی نیست که در جلسه‌ای با حضور وی رأی مجلس تغییر کند، ادامه داد: وقتی مشکلاتی در زمینه صادرات نفت داریم و در زمینه تولید بنزین نیز زیرساخت‌های خوبی به وجود آمده، کمبودی در وهله فعلی در زمینه بنزین نداریم و دلیلی برای ایجاد محدودیت در عرضه داخلی آن وجود ندارد.

سامری با اشاره به لزوم اصلاح روند مصرف بنزین گفت: اگرچه بهینه‌سازی مصرف و اصلاح الگوهای مصرفی مهم است اما در شرایط فعلی اقتصادی و مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده، بدترین تصمیم ممکن تغییر در قیمت بنزین است. هرگونه افزایش نرخ بنزین، مشکلات موجود اقتصادی را متأثر کرده و مزید بر بحران موجود می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ