کد خبر: ۱۲۲۸۸۵
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱/۲۸

احتمال عرضه کالاهای اساسی در بورس کالا
نماینده مجلس خبر داد :

احتمال عرضه کالاهای اساسی در بورس کالا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به شفافیت بورس کالا گفت: ورود تمامی کالاهای اساسی به بورس کالا، راه را برای تحقق رونق تولید هموار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد انارکی محمدی در خصوص موارد مطرح شده در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد، رؤسای بانک‌ها و بیمه‌ها و معاونان وزارت اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که دوشنبه هفته جاری انجام شد به مهر گفت: در این جلسه موضوعاتی از قبیل راهکارهای تحقق شعار رونق تولید، بورس کالا، کسری‌ها و نیازهای وزارتخانه و دستگاه‌ها، قیمت ارز، ثبات قیمت‌ها، ثبات قوانین مصوب در اجرا، بهبود شرایط کسب و کار و مباحث پولی و بانکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه شاهد رانت‌ها و فسادهای گسترده در حوزه کالاهای اساسی هستیم بر همین اساس به وزیر اقتصاد پیشنهاد شد تا از ظرفیت‌ها و سازوکارهای علمی و کارشناسی بورس کالا برای ورود تمامی کالاهای اساسی استفاده شود که وزیر نیز بر این موضوع تاکید داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: به طور یقین با معامله کالاهای اساسی در بورس کالا نه تنها شاهد واقعی شدن قیمت‌ها و شفافیت در معاملات خواهیم بود بلکه خریدار و فروشنده به عنوان هر دو طرف معامله به دلیل واقعی بودن قیمت‌ها به دور از دخالت‌های دستوری، رضایت خواهند داشت.

انارکی گفت: وزیر اقتصاد در این نشست اعلام کرد با برگزاری جلسات کارشناسی، راه را برای ورود تمامی کالاهای اساسی در بورس کالا به منظور تحقق رونق تولید هموار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رونق تولید در فضای غیرشفاف و از طریق بازارهای غیررسمی محقق نخواهد شد، افزود: اقتصاد از چند جبهه همچون تحریم، نوسانات ارزی و وجود واسطه‌های مخرب تحت فشار است که این عوامل می‌تواند به طور مستقیم کالاهای اساسی و مواد اولیه را تحت تأثیر قرار دهد. از این رو دادوستد کالاهای اساسی در بازارهای غیررسمی که امکان نظارت بر آنها وجود ندارد بر مشکلات می‌افزاید و باید زمینه عرضه حداکثری محصولات در بورس کالا که دارای شفافیت آماری است را فراهم کنیم.

انارکی ادامه داد: بورس کالا در تلاش است تا با معرفی ابزارهای مالی جدید، خدمات متنوعی را به فعالان صنعت ارائه دهد که این ابزارها در دنیا پرکاربرد و برای اقتصاد مفید هستند. به این ترتیب باید فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا به منظور حمایت از تولید، تأمین نیاز آسان مواد اولیه و پوشش ریسک نوسانات قیمتی در بین صنایع نهادینه شود که این امر همکاری هم‌زمان مجلس، دولت و تشکل‌های تولیدی را می‌طلبد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ