کد خبر: ۱۲۲۹۰۰
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱/۲۹

درخواست ایران از کشورهای جهان برای مقابله با تحریم ها
در سازمان ملل مطرح شد:

درخواست ایران از کشورهای جهان برای مقابله با تحریم ها

مشاور عالی وزیر اقتصاد در سازمان ملل از جامعه بین المللی خواست برای محو تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه علیه کشورهای در حال توسعه ، تصمیم گیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد خزاعی در جلسه تامین مالی توسعه سازمان ملل با اشاره به مشکلات روزافزون چندجانبه گرایی و نظام چندجانبه اقتصادی، تجاری و مالی، گفت: اینگونه اقدامات یکجانبه، برخلاف حقوق بین الملل و منشور ملل متحد ناقض حق توسعه و مانع دستیابی کشورها به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر اهمیت تجارت بین المللی به عنوان پیشرانه توسعه، تقویت نظام چندجانبه باز، قانونمند، غیر تبعیض آمیز، برابر، فراگیر و شفاف تجاری جهانی با مشارکت عادلانه و برابر همه کشورها را ضروری دانست و افزود: فرآیند الحاق کشورهای درحال توسعه فارغ از ملاحظات سیاسی به سازمان تجارت جهانی تسریع شود.

خزاعی موانع موجود بر سر راه انتقال دانش و فناوری های نوین به کشورهای درحال توسعه را مانع دستیابی به اهداف توسعه پایدار دانست و توضیح داد: استفاده از منابع بین المللی توسعه برای ریشه کنی فقر در جهان الزامی است. سیاست توسعه ای منوط به رعایت اولویت های ملی و راهبردهای توسعه ای ملی کشورها است. از این رو توجه به واقعیت های ملی و نیز اصل مسئولیت های مشترک اما متفاوت ضرورت اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ