کد خبر: ۱۲۲۹۰۷
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱/۲۹

مقصر افزایش قیمت ۱۰ برابری پیاز و پیش بینی کاهش شدید از ماه بعد
رئیس نظام صنفی کشاورزی اعلام کرد:

مقصر افزایش قیمت ۱۰ برابری پیاز و پیش بینی کاهش شدید از ماه بعد

رئیس نظام صنفی کشاورزی ، مقصر اصلی افزایش قیمت ۱۰ برابری پیاز را اعلام کرد و گفت: با برداشت این محصول از اواخر ماه بعد ، قیمت به حدی کاهش می‌یابد که باید برای صادرات فکری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شفیع ملک زاده در ارتباط با دلایل افزایش قیمت ناباورانه پیاز در هفته های اخیر به تسنیم گفت: همواره به خاطر آشفتگی هایی که در بازار محصولات کشاورزی وجود دارد فاصله قیمت تولید تا مصرف زیاد است اما در ماجرای پیاز این فاصله عمق زیادی دارد.

وی افزود: پیازی که 10 تا 15 هزار تومانی و حتی با قیمت های بیشتر، همان پیازی است که در زمان برداشت حدود هزار و 500 تومان یا کمتر از 2 هزار تومان از کشاورزان خریداری و انبار کردند تا شرایطی این چنینی در بازار ایجاد کنند. این واسطه‌ها و سودگران به جامعه القا می‌کنند صادرات به تنهایی باعث افزایش قیمت پیاز شده است .

این مقام مسئول ادامه داد: این افراد بعد از خرید پیاز کشاورزان به قیمت ارزان، اقدام به عرضه با 10 برابر قیمت می‌کنند و توجهی به مصرف کنندگان ندارند. برای درک نقش واسطه ها باید به بازار دو ماه آینده توجه داشت که قیمت آن به حدی در فصل برداشت کم می شود که واسطه‌ها بتوانند آن را با قیمت پایینی خریداری کنند که حتی کمتر از قیمت تمام شده تولید است.

ملاک زاده با بیان اینکه بازار محصولات کشاورزی آشفتگی زیادی دارد گفت: با دادن اختیارات تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت صنعت و عدم اجرای درست و کامل قانونی تمرکز وظایف بخش کشاورزی( در وزارت کشاورزی) بازار محصولات کشاورزی دچار این وضعیت فعلی  و مصداق ضرب المثل (آشپز که دو تا شود، غذا شور یا بی نمک می‌شود) شده است.

وی ادامه داد: از اواخر اردیبهشت برداشت پیاز آغاز و قیمت این محصول به حدی کاهش می‌یابد که باید برای صادرات آن فکری کرد اما به دلیل سوء مدیریت در فصلی که میزان تولید زیاد نبود، اجازه صادرات دادند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ