کد خبر: ۱۲۲۹۲۷
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱/۳۰

نتایج اولین جلسه بازار متشکل ارزی اعلام شد/ معرفی مدیرعامل و نحوه فعالیت
با حضور مدیرعامل فرابورس و 4 عضو هیأت مدیره:

نتایج اولین جلسه بازار متشکل ارزی اعلام شد/ معرفی مدیرعامل و نحوه فعالیت

در پی برنامه بانک مرکزی برای ایجاد بازار متشکل ارزی، اولین جلسه هیأت مدیره شامل مدیرعامل فرابورس و 4 عضو دیگر تشکیل و مدیرعامل این بازار انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای ایجاد بازار متشکل ارزی، اولین جلسه هیأت مدیره پنج نفره شامل پیمان قربانی، صمد كريمی، یوسف حسن پور، محمود شکسته‌بند و امیر هامونی تشکیل و محمود شكسته‌بند به عنوان مديرعامل انتخاب شد.

وی پیش از این مدیرعامل صرافی بانک ملی ایران و رئیس شعبه بانک ملی در دوبی بود.

همچنین مقرر شد کلیه صرافی‌های مجاز و بانک‌های عامل از درگاهی که متعاقبا اعلام می شود، نسبت به اخذ کد کارگزاری بازار متشکل ارزی اقدام کنند.

براساس این گزارش، بازار متشکل ارزی بر اساس مصوبه 18 دی 97 شورای پول و اعتبار و به منظور ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا، تشکیل خواهد شد تا ارزها در آن به صورت نقد، مطابق مقررات این مصوبه و سایر مقررات مرتبط با آن در بستر الکترونیکی مورد معامله قرار گیرند.

این بازار با عنوان یک بازار خارج از بورس با هیئت مدیره‌ای متشکل از پنج شخص حقوقی شامل یکی از شرکت‌های فعال در زمینه خدمات انفورماتیک بانک مرکزی، فرابورس،‌ کانون صرافان ایران، کانون بانک‌های خصوصی و کانون بانک‌های دولتی آغاز به‌کار خواهد کرد.

بازار متشکل ارزی همچون ارکان بازار سرمایه از تابلوی معاملاتی مستقلی برخوردار خواهد بود که تحت نظارت بانک مرکزی راهبری خواهد شد و نرم‌افزار معاملاتی آن مبتنی بر بستر نرم‌افزار بومی شرکت فرابورس است که به طور مستقل در این بازار فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ