کد خبر: ۱۲۲۹۳۰
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۱/۳۰

مجلس با دولت برای حذف صفر از پول توافق کرد / اثر خنثی در تورم و  قدرت خرید

مجلس با دولت برای حذف صفر از پول توافق کرد / اثر خنثی در تورم و قدرت خرید

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق نمایندگان با تصمیم دولت برای حذف صفر از پول خبر داد و گفت: حذف صفر از پول اثر تورمی نداشته و تاثیری در قدرت خرید مردم نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به بررسی حذف ۴ صفر از پول در هیات دولت، گفت: در شرایط تورمی فعلی حذف صفر از پول اقدام مناسبی است. نحوه مقایسه واحد پول با ارزهای دیگر نیز با این رویه تسهیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای دنیا به حذف صفر از پول اقدام کرده اند، ادامه داد: منطق حذف صفر از پول کارشناسی و درست بوده و مورد تایید است. حذف یک صفر و تبدیل ریال به تومان زیاد مورد پذیرش نبوده و در حال حاضر نیز در مراودات روزانه کسی اصطلاح ریال را به کار نمی‌برد پس عملا در جامعه یک صفر حذف شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در لایحه دولت که مربوط به اصلاح بانکداری است بندی در ارتباط با حذف صفر از پول آمده که در کمیسیون اقتصادی دولت نیز تصویب شده، افزود: هر چند این لایحه هنوز به مجلس نرسیده اما باید با بررسی دقیق و کسب مجوز از قوه مقننه اجرایی شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه اگر نمایندگان نیز به این موضوع در قالب طرح ورود داشته باشند با موافقت مورد بررسی واقع خواهد شد، ادامه داد: حذف صفر از پول اثر تورمی در اقتصاد نداشته و تاثیری در قدرت خرید مردم نخواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ