کد خبر: ۱۲۲۹۳۵
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱/۳۰

آمار بیکاری ۱۷ تا ۴۰ درصدی فارغ‌التحصیلان و حذف رشته‌های بدون بازار کار
معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد:

آمار بیکاری ۱۷ تا ۴۰ درصدی فارغ‌التحصیلان و حذف رشته‌های بدون بازار کار

معاون آموزشی وزارت علوم با اعلام آمار بیکاری ۱۷ تا ۴۰ درصدی فارغ‌التحصیلان ، درباره حذف رشته‌های بدون بازار کار توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجتبی شریعتی نیاسر با اشاره به حذف رشته‌هایی که بازار کار ندارند و اینکه چرا وزارت علوم بعد از سال‌ها جذب دانشجویان در این زمینه حالا به فکر حذف رشته‌های بدون اشتغال افتاده به ایلنا گفت: جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار به تناسب اینکه در چه مقطع و در چه رشته‌ای درس می‌‎خوانند بین ۱۷ تا ۴۰ درصد است.

وی افزود: چند سالی است که مسئله حذف رشته‌های بدون بازار کار مطرح شده و طبق آمارهای سازمان سنجش برخی از رشته‌ها اصلا اقبال ندارند و به همین دلیل این رشته‌ها را به تناسب محل و دانشگاهی که مجری آن است، شناسایی می‌کنیم و رشته‌محل‌هایی که مورد اقبال واقع شدند را جایگزین و یا ظرفیت آن رشته ها را  صفر خواهیم کرد. البته تا زمانی که احساس کنیم جامعه به آنها نیاز ندارد. به این ترتیب شمار فارغ‌التحصیلان را مهار می‌کنیم.

این مقام مسئول درباره آینده شغلی برخی از رشته‌ها ادامه داد: همه رشته‌ها آینده شغلی دارند ولی تناسب بازار در اینجا مطرح است. هیچ رشته‌ای عدم تناسب شغلی ندارد ولی باید ظرفیت بازار را به نسبت رشته بررسی کرد. بسیاری از دانشگاه‌های سطح یک رشته‌هایی که شاید بازار کار اندکی داشته باشند را برای حرکت در مرزهای دانش دایر می‌کنند که از آنها حمایت می‌کنیم.

شریعتی با تاکید بر مهار ظرفیت فارغ‌التحصیلان گفت: نکته مهم اینجاست که فقط باید بتوان ظرفیت‌ها را مهار و میان مراکز دانشگاهی هم‌افزایی ایجاد کرد تا دانشجویانی که در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند، متناسب با نیاز منطقه و متناسب با ظرفیتی که آن واحد دانشگاهی دارد ورود پیدا کنند و نه بیشتر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حذف این رشته‌ها آغاز شده ، توضیح داد: بعضی از رشته‌هایی که اقبال نداشته‌اند با درخواست دانشگاه‌ها حذف شدند ولی سیاست ساماندهی را نیز دنبال می‌کنیم که به دانشگاه‌ها اعلام خواهیم کرد تا رشته‌های بدون بازار کار را حذف کنند ولی فعلا ارزیابی‌ها را به دانشگاه‌ها اعلام نکرده‌ایم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ