کد خبر: ۱۲۲۹۴۰
۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱/۳۱

پیش‌بینی افزایش ۴۳ درصدی تولید روزانه ایران‌ خودرو و سایپا در آینده نزدیک

پیش‌بینی افزایش ۴۳ درصدی تولید روزانه ایران‌ خودرو و سایپا در آینده نزدیک

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پرداخت تسهیلات۴۰۰۰ میلیارد تومانی قطعه‌سازان و تزریق لوازم،پیش بینی کرد تولید محصول ایران‌خودرو و سایپا با افزایش ۴۳ درصدی به ۶۰۰۰ دستگاه در روز افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی ملکی به ایسنا گفت: نظام بانکی در ماه‌های پایانی سال گذشته زیر نظر ستاد تنظیم بازار ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت کرد که باعث جلب اعتمادِ نسبی قطعه‌سازان برای افزایش تولید قطعه و لوازم یدکی خودرو می‌شود.

وی افزایش تولید خودروهای پرتیراژ در ایران‌خودرو و سایپا را در کاهش انتظارات تورمی بازار خودرو، گرفتن بهانه از دست دلالان حاشیه‌ساز و مهار نوسانات قیمتی خودرو موثر دانست و افزود: تولیدات روزانه این دو خودروساز تا پایان سال گذشته به حدود ۴۱۰۰ دستگاه و معادل ۳.۵ برابر نسبت به اوایل سال افزایش یافته و با تسهیلاتی پرداختی اخیرا به قطعه‌سازان ، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده تولید روزانه این دو شرکت به ۶۰۰۰ دستگاه در روز برسد که این مسئله موجب افزایش تولید و عرضه بیشتر خودرو به بازار، عمل به تعهدات خودروسازان در پیش‌فروش خودرو و مهار تدریجی نابسامانی‌های قیمتیِ حاشیه بازار می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین با ترخیص ۱۶ هزار کانتینر قطعات و لوازم یدکی خودرو از گمرکات و تزریق آنها به چرخه تولید و  ترخیص بیش از ۱۳ هزار خودروی خارجی متوقف شده در گمرکات می‌توان بهانه‌ها را از دست دلالانِ حاشیه بازار گرفت.

ملکی از جمع‌بندی نهایی طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن و تاثیر آن بر بازار سخن گفت و توضیح داد: این طرح تا ابتدای اردیبهشت در کمیسیون صنایع و معادن نهایی و به هیات رییسه مجلس تحویل می‌شود. با تعیین تکلیف آن می‌توان بازار خودرو را از بلاتکلیفی و نابسامانی خارج و فعالیت در این بازار را قانونمندتر از وضعیت فعلی کرد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ