کد خبر: ۱۲۲۹۸۸
۱۰:۵ - ۱۳۹۸/۲/۲

پیش بینی مثبت برای پالایشگاه ها : نفت به چند دلیل تازه 100 دلار می شود
بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد:

پیش بینی مثبت برای پالایشگاه ها : نفت به چند دلیل تازه 100 دلار می شود

بانک آمریکایی مریل لینچ در پیش بینی مثبتی برای پالایشگاه ها ، اعلام کرد قیمت هر بشکه نفت به چند دلیل تازه به 100 دلار هم خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اویل پرایس، بازار نفت درسال جاری به دلیل توافق کاهش تولید اوپک پلاس، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کندی رشد تولید نفت شیل آمریکا به سرعت دچار محدودیت عرضه شده است. در این بین، اجرای مقررات جدید سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) ممکن است این وضعیت را تشدید کند به خصوص که ذخایر جهانی نفت در نتیجه شرایط مذکور، افت کرده‌اند.

تحلیل‌گران بانک آمریکا مریل لینچ اعلام کردند: ذخایر فرآورده‌های نفتی در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد و وضعیت مشابه سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ تکرار شده که ظرفیت پالایش دیزل هم دیگر نیست. این وضعیت مشابه ممکن است در ماه‌های آینده تحت تأثیر مقررات جدید IMO روی دهد.

بین افزایش قیمت در زمان حال و سال ۲۰۰۸ تفاوت‌های مهمی وجود دارد که شامل وجود ظرفیت مازاد تولید بیشتر در سال ۲۰۱۹، افزوده شدن ۱.۱ میلیون بشکه در روز به ظرفیت پالایش و انتظارات برای رشد سریع‌تر عرضه نفت شیل آمریکا است. با این حال برخلاف محدود شدن تدریجی عرضه بازار دیزل در سال ۲۰۰۸ به دلیل اجرای مقررات جدید درباره سوخت‌های دریایی از ابتدای سال ۲۰۲۰، جهان ممکن است یکباره با سیل افزایش تقاضا برای این سوخت‌ها مواجه شود.

تحت مقررات جدید IMO، میزان سولفور سوخت‌های دریایی باید از ۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند. در نتیجه مالکان کشتی ناچار هستند استفاده از سوخت‌هایی مثل نفت کوره را کنار بگذارند و می‌توانند از فناوری اسکراب یا از سوخت‌های دارای سولفور کمتر مانند دیزل استفاده کنند.

این مقررات ممکن است تقاضا برای سوخت‌های تقطیری را ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش دهد که علاوه بر نرخ رشد سالانه ۵۰۰ هزار بشکه در روز و تقاضای بیشتر در فصل زمستان خواهد بود. تقاضای بیشتر برای سوخت‌های تقطیری ممکن است قیمت‌های نفت خام را افزایش دهد زیرا پالایشگاه‌ها به فرآوری نفت بیشتر برای تولید این سوخت‌ها روی خواهند آورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ