کد خبر: ۱۲۳۰۴۴
۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۲/۳

آمریکا عدم تمدید معافیت نفتی ۸ کشور را رسما

آمریکا عدم تمدید معافیت نفتی ۸ کشور را رسما" اعلام کرد/ اثر 10 میلیارد دلاری

وزیر خارجه آمریکا اتمام معافیت 8 کشور از تحریم‌های نفتی ایران را رسما" اعلام کرد و گفت:تحریم‌های نفتی بیش از 10 میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران کم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از BBC، مایک پمپئو پایان معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را اعلام کرد و گفت: دیگر هیچ معافیتی در این زمینه به کشورهای واردکننده داده نخواهد شد.

وی افزود: تحریم‌های نفتی بیش از 10 میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران کم کرده و فشارها تا عادی شدن رفتار این کشور ادامه پیدا می کند. آمریکا در صدد است فروش نفت ایران را به صفر برساند.

پمپئو ادامه داد: به دقت موضوعات مربوط به تحریم‌ها را رصد می‌کنیم. کشورها و شرکت‌هایی که تحریم‌ها را رعایت نکنند با مجازات و محدودیت در آمریکا روبرو می‌شوند.

وزارت خارجه آمریکا در ماه نوامبر گذشته برای هشت کشور معافیتی 180 روزه صادر کرده بود تا فرصت جایگزینی واردات نفت از ایران را داشته باشند. ژاپن، چین، کره‌جنوبی، هند، ایتالیا، تایوان، ترکیه و یونان 8 کشوری بودند که به مدت شش ماه از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران معاف شده بودند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان و امارات برای تزریق نفت بیشتر به بازار پس از توقف صادرات نفت ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ