کد خبر: ۱۲۳۰۴۶
۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۲/۳

واکنش عراق، ترکیه، هند،حسن نصراله و نتانیاهو به عدم تمدید معافیت نفت ایران

واکنش عراق، ترکیه، هند،حسن نصراله و نتانیاهو به عدم تمدید معافیت نفت ایران

دستور آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های ۸ کشور برای خرید نفت ایران با واکنش‌هایی در سراسر جهان مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک فرد مطلع و نزدیک به دولت عراق به اسپوتنیک گفت: تصمیم ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت‌ها از تحریم‌های نفتی علیه ایران، بغداد را در تنگنا قرار خواهد داد اگرچه این تصمیم مستقیما به عراق ربط پیدا نمی‌کند.

وی افزود: عراق از ایران نفت نمی‌خرد و واشنگتن مدتی قبل برای واردات گاز از ایران مهلت داده بود اما با پایان یافتن این مهلت بغداد در تنگنا قرار خواهد گرفت زیرا واردات گاز از ایران برای تامین سوخت برخی از نیروگاه‌ها ضروری است.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز به تصمیم کاخ سفید برای عدم تمدید معافیت مشتریان نفت ایران واکنش نشان داد و در توئیتر نوشت: تصمیم آمریکا برای پایان بخشیدن به معافیت‌ها برای واردات نفت از ایران به تقویت صلح و ثبات در منطقه کمکی نمی‌کند و به زیان مردم این کشور تمام می‌شود. ترکیه تحریم‌های یک‌جانبه و سیاست‌های تحمیلی از سوی سایر کشورها در مورد روابط با همسایگان را نمی‌پذیرد.

همچنین یک مقام هندی در رابطه با این موضوع گفت: آمریکا باید مراقب متحدان و شرکای استراتژیک باشد. از ابتدا صحبت از کاهش تدریجی واردات ایران تحت تحریم‌ها بود و قرار نبود یکباره این واردات صفر شود.

حسن نصراله دبیرکل حزب‌اله لبنان نیز گفت: وقتی صادرات نفت ایران متوقف شود، بهای نفت افزایش خواهد یافت و این یکی از مهمترین چالش‌های تصمیم ترامپ است.با نمایشی جدید از استکبار آمریکا علیه یک کشور بزرگ و مهم مواجه هستیم زیرا آمریکا با این تصمیم تمام نهادهای بین‌المللی و منافع کشورها و هم‌پیمانان را نادیده گرفته است.

بنیامین نتانیاهو نیز از این اقدام دولت ترامپ تمجید و در توئیتر اعلام کرد: این تصمیم ترامپ و دولت آمریکا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در کنار دولت آمریکا و عزم راسخ آن علیه خشونت‌های ایران ایستاده‌ایم و راه درست برای متوقف کردن خشونت‌های ایران همین است.

عربستان هم اعلام کرد: در صورت عدم اعطای معافیت به خریداران، نبود احتمالی عرضه نفت ایران را جبران خواهد کرد اما پیش از افزایش تولید، تاثیر آن را بر بازار بررسی می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ