کد خبر: ۱۲۳۰۶۱
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۲/۳

برنامه های مدیرعامل  بورس کالا برای تامین مالی تولیدکنندگان و معرفی ابزار جدید

برنامه های مدیرعامل بورس کالا برای تامین مالی تولیدکنندگان و معرفی ابزار جدید

مدیرعامل بورس کالا با اعلام برنامه هایی برای تامین مالی تولیدکنندگان گفت: در سال جاری اوراق خرید دین برای تامین مالی معرفی و به کار گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد درباره برنامه های پیش رو بورس کالا جهت تامین مالی تولیدکنندگان به ایرنا گفت: عرضه کالا در بورس کالا بدون واسطه صورت می گیرد و قیمت ها از طریق عرضه کننده و خریدار که در تعامل با یکدیگر هستند کشف می شود. این ساز و کار، منافع تولیدکنندگان را در پی دارد.

وی با بیان اینکه روش تامین مالی از طریق اوراق سلف موازی در دستور کار است، ادامه داد: سال گذشته بازار سلف موازی رشد بسیار مناسبی را تجربه کرد و بالغ بر هفت هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان رسید . صنایعی مانند صنایع غذایی، پتروشیمی و فولاد از طریق این اوراق تامین مالی کردند که این روش برای تمام صنایع و فعالیت ها قابل توسعه است.

سلطانی نژاد گفت : سال جاری به دنبال معرفی اوراق خرید دین برای تامین مالی کالاها هستیم و  اقدامات لازم برای به کارگیری این اوراق جهت تامین مالی صورت گرفته است.

وی ادامه داد : وجود بستری شفاف و مورد اطمینان برای تولیدکنندگان باعث شکل گیری چرخه درآمد، پس انداز و سرمایه گذاری در بازار می شود و زمینه رونق فعالیت تولیدی را فراهم می کند که این شرایط در بازارهای غیر رسمی مهیا نیست. همچنین کالاهایی که تولید می شود را می توان از طریق بورس کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان پایین دستی رساند و حداکثر منافع را برای تولیدکننده تأمین کرد.

انتهای پیام 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ