کد خبر: ۱۲۳۰۶۲
۱۱:۳ - ۱۳۹۸/۲/۳

واکنش ارزهای مهم دنیا به تحریم نفتی ایران و آخرین قیمت ها

واکنش ارزهای مهم دنیا به تحریم نفتی ایران و آخرین قیمت ها

معاملات ارزی امروز جهان کاملا تحت تاثیر تصمیم دیروز آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت 8 مشتری نفت ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، در معاملات امروز ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایان افزایش داشت. در این میان ارزش دلار کانادا به دلیل افزایش قیمت نفت، سیر صعودی را طی کرد و مانع از سبقت دلار شد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۷.۳۳۶ واحد رسید تا بار دیگر در آستانه گذشتن از سطح ۹۷.۵ واحدی باشد .

پس از اعلام آمریکا که هیچ معافیت جدیدی برای خریداران نفت ایران در نظر نخواهد گرفت و کشورها در صورت خرید، تحریم خواهند شد، صعود بهای نفت به کمک دلار کانادا آمد. چراکه اقتصاد آن وابستگی زیادی به صادرات نفت دارد.

به این ترتیب هر دلار آمریکا به ۱.۳۳۵۸ دلار کانادا کاهش یافت. از سوی دیگر ارزش یوان چین و روپیه هند که واردکنندگان بزرگ نفت از ایران هستند کاهش یافت تا هر دلار به ترتیب به ازای ۶.۷۱۰۶ و ۶۹.۶۰۴۰ یوان و روپیه مبادله شود.

در برابر ین، هر دلار به ۱۱۱.۸ ین رسید تا کماکان بیشتر از از سطح میانگین ۲۰۰ روزه قرار داشته باشد. همچنین در برابر سایر ارزها، هر دلار آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۴۰۳۱ دلار استرالیا رسید. پیشروی دلار در برابر همتایان نیز باعث شد تا هر پوند به ۱.۲۹۸۵ دلار و هر یورو به ۱.۱۲۴۹ دلار برسد.

در هفته‌های اخیر کاهش بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا و افزایش نگرانی از وقوع رکود در اقتصاد این کشور باعث کاهش ارزش دلار شده بود اما دلار پس از تعطیلات عید پاک مجدداً در محدوده صعودی قرار گرفته است.

نیک ویدال کارشناس ارشد مؤسسه "راکوتن سکیوریتیز" گفت: سرمایه گذاران منتظر روشن‌تر شدن نوسانات بازار هستند و این هفته می‌تواند در تعیین مسیر بانک‌های مرکزی مؤثر باشد.

ماسافومی یاماموتو استراتژیست ارزی بانک "میزوهو" هم گفت: محرکی قوی برای کاهش جدی دلار در بازار وجود ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ