کد خبر: ۱۲۳۱۰۲
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۲/۴

زنگنه: خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی شود

زنگنه: خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نمی شود

وزیر نفت در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های تحریم نفت ایران گفت: خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت تعبیر نخواهد شد و دود آن به چشم خیلی‌ها می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بیژن زنگنه با اشاره به وضعیت فعلی بازار نفت به خانه ملت گفت: در جنگ تجاوزگرانه فعلی آمریکا علیه ایران، نفت نوک پیکان قرار دارد. بنابراین بایدبا سربلندی از این شرایط خطیر عبور کنیم. رویای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تحقق نخواهد یافت و با تمام توان این سیاست تحریمی را با شکست روبه‌رو می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای نفت در بازار جهانی شکننده است، افزود: بیانیه‌های آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها برای اطمینان دادن به بازار و جلوگیری از افزایش قیمت نفت بیش از هر چیز بیانگر نگرانی آنها از بی‌ثباتی بازار نفت است و در این اوضاع شکننده نمی‌توان اطمینان داشت که به اندازه نیاز بازار نفت تولید شود.

زنگنه ادامه داد: اساساً برخی کشورهای منطقه ظرفیت مازاد را برای تحریک آمریکا و وارد کردن فشار به ایران و آرامش خیال مصرف‌کنندگان بیش از واقعیت و توان اعلام می‌کنند لذا ضمن اینکه اعلام می‌کنم خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نخواهد شد، تکرار می‌کنم که آمریکا و هم‌پیمانان آنها با سیاسی کردن نفت و استفاده از آن به عنوان یک سلاح، مرتکب اشتباهی خواهند شد که با توجه به وضعیت شکننده بازار دود آن به چشم خیلی‌ها خواهد رفت.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ