کد خبر: ۱۲۳۱۳۰
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۲/۴

ابهام در فروش فوری خودرو/خودروسازان آمار بدهند

ابهام در فروش فوری خودرو/خودروسازان آمار بدهند

خودروسازان در حالی مدعی فروش فوری محصولات هستند که بسیاری از متقاضیان از عدم امکان ثبت نام در سایت این شرکت‌ها گلایه‌ می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، پس از آزادسازی قیمت خودرو به منظور ساماندهی به بازار و جلوگیری از روند صعودی قیمت‌ها قرار شد خودروسازان نسبت به فروش فوری بخشی از تولیدات اقدام کنند. در نتیجه از بهمن سال گذشته فروش فوری برخی خودروها از سوی ایران خودرو و سایپا آغاز و اعلام شد حدود ۲۰ درصد تولیدات خودروسازان به صورت فروش فوری عرضه خواهد شد.

در این شرایط شاهد کاهش تولید ایران خودرو و سایپا در سال گذشته و همچنین طی اسفند نسبت به اسفند ۹۶ نیز بودیم به طوری که تولیدات ایران خودرو در اسفند گذشته معادل 39 هزار و 200 دستگاه خودرو بود که نسبت به اسفند سال قبل از آن افت 34.1 درصدی را تجربه کرد. در این ماه، تولید سواری توسط این شرکت خودروساز نیز معادل 38 هزار و 556 دستگاه بود که نسبت به اسفند 96 معادل 34.1 درصد کاهش داشته است.

تولید سایپا نیز در اسفند سال گذشته 39 هزار و 239 دستگاه بود که نسبت به اسفند 96 معادل 36 درصد کاهش داشت. تولید سواری در این شرکت نیز طی اسفند گذشته به 35 هزار و 775 دستگاه رسید که 38 درصد نسبت به اسفند 96 کاهش داشته است.

هرچند در دو ماه پایانی سال قبل بخشی از تولیدات ایران خودرو و سایپا به صورت فروش فوری عرضه شد اما تاکنون آمار مشخصی از میزان این عرضه‌ها اعلام نشده است. در عین حال قرار بود فروش فوری خودروها از ابتدای سال جاری نیز صورت گیرد ولی این اتفاق با تأخیر صورت گرفت و در روزهای پایانی فروردین ماه عملی شد.

در این شرایط، برخی از متقاضیان خرید خودرو که برای ثبت نام به سایت ایران خودرو و سایپا مراجعه کرده‌اند با مشکل روبرو شده و موفق به خرید خودرو نشده‌اند.

مدیر نمایندگی‌ فروش یکی از شرکت‌های خودروساز در خصوص وضعیت فروش فوری گفت:  عرضه خودرو در این بخش بسیار محدود است و نمی‌تواند التهاب بازار را برطرف کند. با وجود اینکه شب عید، بازار خودرو کساد بود ولی انتشار برخی اخبار باعث بیشتر شدن عطش بازار برای خرید خودرو شده و عده‌ای برای حفظ ارزش سرمایه به خرید خودرو روی آوردند.

بر اساس این گزارش، ایجاد تعادل در قیمت‌های بازار خودرو نیازمند عرضه کافی خودرو و رفع نیاز مشتریان است. قطعا این هدف از طریق عرضه قطره‌چکانی خودروسازان محقق نخواهد شد و مدیریت بهتر مدیران خودروساز و مسئولان وزارت صنعت را می‌طلبد. پایش عملکرد خودروسازان نیز از طریق شفاف سازی و اعلام آمار خودروهای عرضه شده در فروش فوری شرکت‌ها  قابل انجام است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ