کد خبر: ۱۲۳۱۳۲
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۲/۴

تحلیل کارشناسان آمریکایی و روسی از اثر لغو معافیت نفتی ایران

تحلیل کارشناسان آمریکایی و روسی از اثر لغو معافیت نفتی ایران

کارشناسان آمریکایی و روسی ، تحلیل کردند علیرغم تلاش آمریکا برای محدود کردن خرید نفت از ایران، بعید است صادرات نفتی به صفر برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، واکنش های جهانی به لغو معافیت 8 کشور مشتری نفت ایران همچنان ادامه دارد و کارشناسان صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اعلام کردند با تشدید تحریم‌های نفتی آمریکا ، بعید است صادرات ایران به طور کامل از بین برود و تهدید واشنگتن نمی‌تواند همه کشورها به‌خصوص چین و ترکیه را به خودداری از واردات نفت ایران وادار کند.

کارن کوستانیان تحلیل‌گر بانک آمریکایی میل لینچ گفت: صفر شدن صادرات نفت ایران بعید است. حتی در زمان اوباما ،صادرات نفت این کشور هرگز به کمتر از 900 هزار بشکه در روز نرسید. از سوی دیگر به احتمال زیاد ژاپن و کره‌جنوبی از واردات نفت ایران خودداری کنند ولی چین و ترکیه احتمالا بدون توجه به تهدید آمریکا به خرید نفت ادامه خواهند داد.

دنیس پریوزینتسیف تحلیل‌گر بخش نفت و گاز شرکت مودیز هم با این نظریه کاملا موافق بوده و فکر نمی‌کند با وجود کاهش جدی، صادرات نفت ایران به‌طور کلی از بین برود.

دیمیتری مارینچینکو مدیر بخش شرکت‌های آژانس رده بندی Fitch هم ادعا کرد: افزایش شدید قیمت نفت در نتیجه سیاست‌های ضدایرانی ترامپ حتی به نفع آمریکا نخواهد بود.

وی گفت: چنین روندی خطر جدی برای اقتصاد آمریکا است و این مسئله به‌خصوص در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اهمیت زیادی خواهد داشت. برای اجتناب از افزایش قیمت نفت، آمریکا احتمالا تحریم‌های ثانویه علیه کشورهایی که به خرید نفت ایران ادامه دهند، اعمال نخواهد کرد.

مارینچینکو افزود: در صورت کاهش شدید صادرات نفت ایران، سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت می‌توانند با افزایش صادرات، مانع از رشد بیش از حد قیمت شوند. تلاش‌های روسیه و عربستان برای افزایش استخراج نفت در چارچوب اوپک پلاس هم مانع از افزایش شدید قیمت نفت در بازار جهانی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ