کد خبر: ۱۲۳۱۷۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۲/۷

پیش بینی ۱۰ صنعت، قیمت سهم یک بانک و معرفی ۷ گروه دارای شانس صعود
یک کارگزاری برای این هفته اعلام کرد:

پیش بینی ۱۰ صنعت، قیمت سهم یک بانک و معرفی ۷ گروه دارای شانس صعود

یک کارگزاری با اعلام نیاز شاخص بورس به اصلاح، وضعیت ۱۰ صنعت بزرگ و قیمت سهم یک بانک و ۷ گروه دارای شانس بیشتر صعود در روزهای آینده را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بازار سهام دومین هفته اردیبهشت را با شاخص 203 هزار و 779 واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره شرایط هفته پیش و روزهای آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته آغازی مثبت داشت و در ادامه متاثر از اخبار مربوط به عدم تمدید معافیت مشتریان  نفت ایران با افزایش عرضه در گروه ها و نمادهای بزرگ بازار مواجه شد.

این رویداد اگرچه قیمت نفت را با جهش بیش از سه درصدی روبرو کرد ولی افزایش ریسک ها ، تمایل به خرید سهم در بازار را کاهش داد. هرچند گروه ها و نمادهای کوچک که آثار تورمی را  به صورت کامل در قیمت ها لحاظ نکرده اند به رشد خود ادامه دادند.

با عقب نشینی نسبی کاخ سفید از مواضع سختگیرانه ، هیجانات بازار جهانی نفت تعدیل شد که می تواند بازار ارز داخلی را نیز با کاهش هیجانات مواجه کند.

براساس این گزارش، برای این هفته هم انتظار می رود در گروه های مختلف بازار، خودرویی ها همچنان مورد توجه باشند و "خودرو، خزامیا و خپارس" از نمادهای پیشروی بازار باشند.

در گروه فلزات اساسی، رشد شاخص دلار، نرخ های جهانی را با فشار مواجه کرده و همین موضوع می تواند رشد قیمت ها در بازار سهام را نیز در نمادهای متاثر با چالش مواجه کند. به نظر می رسد نمادهای بزرگ گروه با گرایش اصلاحی به کار خود ادامه دهند و نمادهای کوچکتر با روندی ضعیف تر از هفته قبل نوسانات مثبتی را تجربه کنند . در  این میان "ذوب" با توجه به وضعیت مناسب نموداری می تواند مورد توجه باشد.

در گروه فرآورده های نفتی، نمادهای پالایشگاهی تحت تاثیر نوسانات قیمت جهانی نفت بوده و به نظر می رسد این هفته نیز به صورت نوسانی داد و ستد شوند.

محصولات شیمیایی نیز وضعیت مشابهی برقرار بوده و به نظر نمادهای بزرگ همسو با کلیت بازار، گرایش نوسانی و نمادهای کوچکتر همچنان شانس بیشتری برای رشد داشته باشند.

در سیمانی ها و قندی ها ، همچنان ریسک ورود بالا بوده و رشد اخیر می تواند تا حدودی اصلاح شود.  

در بانکی ها ، بازگشایی منطقی "وبصادر" جو مناسبی به گروه داد و ادامه رشد قیمت سهم تا 50 تومان نیز محتمل خواهد بود و در این میان به نظر می رسد نمادهای همراه با رشد کمتر همچون وپارس و ونوین روند مثبتی داشته باشند.  

در گروه اطلاعات و ارتباطات نیز رشد اخیر می تواند روند اصلاحی محدودی را در پی داشته باشد و "های وب" همچنان میتواند روند صعودی خود را ادامه دهد.  

انبوه سازها و کاشی و سرامیکی ها هم با توجه به عقب ماندگی از روند گروه های همبسته، می توانند روند صعودی را ادامه دهند.

گروه های کوچک بازار مانند ماشین آلات و تجهیزات برقی، سایر واسطه گری های مالی، محصولات کانی غیر فلزی، لاستیک و پلاستیک، محصولات دارویی همچنان شانس بیشتری را برای ادامه روند صعودی خواهند داشت.

به صورت کلی ، روند شاخص کل با توجه به رشد اخیر نیاز به اصلاح خواهد داشت و بسته به روند بازارهای جهانی و نرخ ارز عمق این اصلاح مشخص خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ