کد خبر: ۱۲۳۲۴۴
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۲/۸

گزارش بانک مرکزی از افزایش ۲.۱ و ۲۹ درصدی قیمت مسکن و اجاره

گزارش بانک مرکزی از افزایش ۲.۱ و ۲۹ درصدی قیمت مسکن و اجاره

بانک مرکزی با اشاره به افزایش ۲.۱ و ۲۹ درصدی قیمت مسکن و اجاره در ماه گذشته ، متوسط قیمت هر متر را ۱۱میلیون و ۲۶۹ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع  معامله شده در بنگاه‌های تهران طی فروردین، 112.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.1 و 103.9 درصد افزایش نشان می دهد. همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اولین ماه امسال به ۱۱میلیون و ۲۶۹هزار تومان افزایش یافته است.

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه سال جاری به 3.4 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 73.3 و 32.2 درصد کاهش نشان می دهد.

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی فروردین ماه سال گذشته 5 میلیون و 584 هزار تومان بود که با رشد 101.8درصدیبه 11 میلیون و 269 هزار تومان افزایش یافته است.که بیشترین رشد متوسط قیمت مسکن در فروردین سال جاری نسبت به فروردین سال گذشته مربوط به منطقه 14 با 133.1 درصد رشد و کمترین میزان رشد مربوط به منطقه 12 با 65.1 درصد بوده است.

در فروردین ماه سال گذشته متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در منطقه 14 بالغ بر 3 میلیون و 779 هزار تومان بود که این قیمت در فروردین امسال به 9 میلیون و 89 هزار و 700 تومان افزایش یافته است. 

در بخش اجاره‌بهای مسکن نیز قیمت‌ها در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به فروردین 97 به‌ترتیب 21.9 و 18.8 درصد افزایش یافته است.

  

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ