کد خبر: ۱۲۳۳۱۳
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۲/۹

مدیران

مدیران"تاصیکو" توضیح تکمیلی دادند / برنامه عرضه سهام دو زیرمجموعه

مدیرعامل صدر تامین،عضو هیات مدیره و مدیر مجامع شستا با اعلام آخرین اطلاعات تکمیلی از علت افت ۹۴ درصدی سود در صورت های مالی ۹ ماهه و برنامه عرضه دو زیرمجموعه در بورس و فرابورس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،قبل از ظهر امروز، نشست خبری هلدینگ 2 هزار میلیارد تومانی صدرتامین با خبرنگاران جهت بررسی آخرین وضعیت مالی و عملکردی و ارائه اطلاعات تکمیلی با حضور احمد زمانی مدیرعامل، روح الله حسینی مقدم معاون ناشران شرکت بورس، عبدالله شیرمحمدپور عضو هیات مدیره و مدیرعامل اسبق هلدینگ صبا تامین، بهروز خالق مدیر امور مجامع و سرمایه گذاری های شستا برگزار و طی آن فرایند سفارش گیری و عرضه اولیه 10 درصدی "تاصیکو" آغاز شد.

رونق بورس با گردش 2.3 هزار میلیارد تومانی

حسینی مقدم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از انجام این عرضه اولیه در روند صعودی و مثبت بورس اظهار داشت: در حال حاضر ارزش بازار سرمایه به 820 هزار میلیارد تومان رسیده، از این رو سرمایه گذاری صدر تامین با ارزش بازار 4.4 هزار میلیارد تومانی می تواند به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ با عرضه اولیه 10 درصدی به ارزش بازار مجموعه بورس تهران بیفزاید.

وی با اشاره به خروج قابل توجه سهامداران مشارکت کننده در عرضه اولیه طی 5 تا 10 روز بعد از کشف قیمت افزود: امروز حدود 450 هزار نفر سهامدار این شرکت می شوند که نشان از اقبال سهامداران به این سهم دارد اما امید می رود این افراد نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشند تا سود بهتری را به دست آورند.در عرضه های اولیه باید بسترهای دیگر هم فراهم شود تا از ظرفیت ها به درستی استفاده شود که بر این اساس، باید صندوق های متمرکز در بازار سهام سهم بیشتری در عرضه اولیه داشته باشند.

حسینی مقدم گفت: رشد گردش مالی و معاملات بورس نشان از افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه دارد بطوری که گردش معاملات در بورس و فرابورس طی روز گذشته به 2.3 هزار میلیارد تومان رسیده است.بنابراین انتظار می رود در این شرایط، شرکت‌ها بیش از پیش شفافیت را در دستور کار قرار دهند.تاخیر از سوی ناشران مجاز نیست چرا که در ارائه گزارش و عملکرد با توجه به نوسانات قیمت‌ها به شایعات دامن می زند.

پرتفوی "تاصیکو"

احمد زمانی نیز درخصوص شرکت‌های حاضر در پرتفوی "تاصیکو" گفت: بیش از 92 درصد از پرتفوی این هلدینگ،شرکت‌های بورسی پیشتاز هستند که شفافیت آنها تضمین شده است.براورد قیمتی 8 درصد باقیمانده هم(پرتفوی غیربورسی) بر اساس قیمت تمام شده بوده که ارزش کنونی آن با قیمت تمام شده فاصله زیادی دارد. هیچ گونه ابهام، حاشیه و بدهی در این شرکت وجود ندارد و به جرات می توان گفت یکی از زیرمجموعه های سازمان تامین اجتماعی است که می تواند از نظر شفافیت و سودآوری در بورس تهران پیشرو باشد.

وی ضمن اشاره به افزایش سودآوری و صادرات شرکت های حاضر در پرتفوی غیر بورسی ادامه داد: صادرات این شرکت ها علاوه بر بازار افغانستان و عراق به کشورهای معتبر اروپایی،آمریکای شمالی و شرق آسیا صورت می گیرد.از روز پذیرش این شرکت در بورس تهران(25 اسفند ماه) تا روز معارفه،پرتفوی این شرکت تغییرات هزار میلیاردی داشته است.

زمامی با اعلام رضایت از کشف قیمت 220 تومانی هرسهم "تاصیکو" گفت: سهام شرکت با قیمت بسيار شيريني عرضه شد و حتما" حمایت مناسبی خواهد شد.

توضیحاتی درباره مجموعه شستا و حمایت از سهم

همچنین خالق با ارائه توضیحاتی در خصوص مجموعه شستا گفت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان یکی از شرکت های فعال بازار پولی و مالی و صنعت نقش خود را ایفا می کند البته به موازات شستا سایر بنگاه های اقتصادی دیگر بزرگ تر هم نقش و جایگاه مناسبی را در صحنه اقتصادی ایفا می کنند اما به دلایل مختلف، شستا بیشتر در معرض بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: این مجموعه از قِبَل 7 هلدینگ تاپیکو در صنعت پتروشیمی،تیپیکو در صنعت دارو، سیمان فارس خوزستان در صنعت سیمان، صبا تامین در گروه مالی و پولی،صدر تامین در صنعت فولاد، رایتل در تلفن همره و هلدینگ صنایع عمومی دربرگیرنده شرکت های مختلفی که امکان انتقال به هلدینگ های تخصصی را ندارند ،حضور دارد.

خالق با اشاره به سیاست های رییس جمهور مبنی بر کاهش تصدی گری وخروج شرکت ها از بنگاه داری و واگذاری سهام آنها ادامه داد: این مجموعه در این راستا مشغول فعالیت است.روش های کاهش تصدی گری شستا شامل مذاکره با برخی شرکت های بورسی و غیر بورسی جهت فروش و واگذاری ،عرضه اولیه شرکت های سرمایه گذاری تابعه و ادغام شرکت ها و احتمال مذاکره برای ادغام با شرکت های بزرگ تر می شود.امیدواریم عرضه اولیه پیش رو با حمایت ها، قیمت سهم و سود تقسیمی پایان دوره بازدهی خوبی را شاهد باشد.

علت افت 94 درصدی سود هر سهم و برنامه عرضه دو زیرمجموعه

شیرمحمدپور نیز در پاسخ به سوال بورس پرس مبنی بر علت افت 94 درصدی سود هر سهم در صورت های مالی 9 ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: سود هر سهم افت نکرده،این مقایسه با درآمد حاصل از فروش سرمایه گذاری ها به نام فولاد مبارکه صورت گرفته اما سال جاری برنامه ای برای فروش دارایی ها نداشتیم و درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها افزیش پیدا کرده،رقم درج شده سود عملیاتی در امیدنامه 402 میلیارد تومان بوده در حالی که درجلسه معارفه،عایدی سود حداقل به 680 میلیارد تومان رسیده است.

وی درخصوص طرح های اکتشافی و برنامه عرضه شرکت های زیرمجموعه در بورس هم گفت: دو شرکت طلای کردستان و پارس تامین در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت اکتشافی بر روی محصول طلا هستند. در برنامه این مجموعه ورود شرکت زغالسنگ پرورده طبس به بورس و شرکت سرام آرا به فرابورس در دستور کار سال جاری قرار دارد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ