کد خبر: ۱۲۳۳۶۴
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۲/۱۰

راهکار کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو و تهدید مجدد وزیر صنعت به استیضاح
عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد:

راهکار کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو و تهدید مجدد وزیر صنعت به استیضاح

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام راهکاری برای کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو گفت: اگر قیمت خودرو کاهش نیابد استیضاح وزیر صنعت پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نادر قاضی‌پور با انتقاد از التهابات بازار خودرو و افزایش ساعتی قیمت چهار چرخ‌ها به خانه ملت گفت: از آنجا که خودروسازان در بازارهای انحصاری بدون رقیب فعالیت می‌کنند و دولت مدیران این شرکت‌ها را تعیین می‌کند نمی‌توان از این بازار انتظار بیشتری داشت.

وی با بیان اینکه فساد یکی از آفت‌های بازار انحصاری است، افزود: در بازارهای انحصاری خودروسازان به جای رقابت برای ارائه خدمات بهتر و ارتقا کیفیت به دنبال افزایش قیمت و کسب سود بیشتر هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلاتی که در اثر افزایش قیمت خودرو به جامعه تحمیل می‌شود، ادامه داد:اقشار آسیب‌پذیر، کشاورزان، کارگران و حقوق‌بگیران نمی‌توانند خودور بخرند. این امر باعث ایجاد مشکلات اجتماعی در جامعه می‌شود. از سوی دیگر خودروسازان محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند که جان هزاران نفر را می‌گیرد.

قاضی‌پور ادامه داد: علاوه بر این خودروسازان از ظرفیت قطعه‌سازان داخلی استفاده نمی‌کنند و بدون توجه به توان داخل، قطعات موردنیاز را با قیمت‌های گزاف وارد کرده و منجر به از دست رفتن فرصت اشتغال‌زایی می شوند. در این میان وزارت صنعت در ساماندهی بازار و نظارت بر عمکلرد خودروسازان سهل‌انگاری می‌کند و مردم و اقشار کم درآمد چوب این اهمال را می‌خوردند و ناچارند فشار حاصل از گرانی را تحمل کنند.

وی افزود: نقدینگی، بازارهای ارز، سکه، خودرو و . . را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. مردم برای حفظ ارزش پول به بازار خودرو هجوم بردند. در نتیجه حجم تقاضا در این حوزه بیشتر شد و در پی افزایش تقاضا، قیمت‌ خودرو نیز با افزایش چشم‌گیر، کذایی و غیرواقعی شده است.

قاضی‌پور تاکید کرد: اگر شرکت‌های زیان‌ده منحل و از قطعه‌سازان داخلی تامین نیاز شود، قیمت خودرو 30 درصد کاهش می یابد. اما چنانچه مدیران خودروساز نمی‌توانند قیمت خودرو را کاهش داده و مشکلات را رفع کنند استعفا دهند. در صورتی که قیمت خودرو کاهش نیابد استیضاح وزیر صنعت نیز پیگیری می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ