کد خبر: ۱۲۳۴۰۲
۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۲/۱۱

توضیح وزارت خارجه ایران درباره مواضع ظریف برای مذاکره با آمریکا

توضیح وزارت خارجه ایران درباره مواضع ظریف برای مذاکره با آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه درباره مواضع ظریف برای مذاکره با آمریکا توضیح داد و گفت: مقامات واشنگتن صرفاً برای زندانیان آمریکایی اشک تمساح می‌ریزند و قصدی جز ایران‌هراسی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس موسوی در خصوص موضوع تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی گفت: پیشنهاد، تبادل است نه مذاکره. با پیشنهاد ظریف، آمریکا که همواره از این موضوع به‌عنوان اهرم تبلیغاتی جهت ایران‌هراسی استفاده می‌کرد منفعل شد و با پاسخ آنها ثابت شد که اشک تمساح می‌ریزند و حتی مخالفین ایران هم به آن اعتراف کردند.

وی در خصوص موضوع آمادگی ایران برای تبادل زندانیان هم توضیح داد: مسئله وضعیت زندانیان دارای تابعیت آمریکایی در ایران از مدتها پیش یک موضوع میان آمریکا و ایران بوده و مسئله جدیدی نیست. پیش از اعلام خروج آمریکا از برجام در تمام دیدارهای دوجانبه‌ای که در حاشیه نشست‌های کمیسیون مشترک برجام برگزار می‌شد، طرف آمریکایی همواره این موضوع را مطرح می‌کرد. در تمامی این دیدارها، طرف ایرانی نیز همیشه از این فرصت استفاده کرده و به‌دلیل ابعاد انسانی درباره ایرانیانی که به‌درخواست آمریکا در کشورهای دیگر یا در خاک آمریکا دستگیر شده‌اند، صحبت کرده و این مسئله را به‌لحاظ انسانی مطرح و پیگیری می‌کرد.

موسوی ادامه داد: ایران در هر حال با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی مختلف به پیگیری در جهت احقاق حق ایرانیانی که در آمریکا و سایر کشورها دچار مشکل شده‌اند و کاهش آلام خانواده‌های آنها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ