کد خبر: ۱۲۳۴۱۶
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۲/۱۱

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی اجاره‌ بها به دلیل جهش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن
مدیر علمی طرح جامع مسکن اعلام کرد:

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی اجاره‌ بها به دلیل جهش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن

مدیر علمی طرح جامع مسکن گفت: بازار اجاره قابل کنترل نیست و با جهش ۱۰۰ درصدی قیمت ها، افزایش نرخ اجاره طبیعی بوده و پیش بینی می‌شود میزان افزایش قیمت‌ها حدود ۳۰ درصد باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدن یزدانی درباره وضعیت بازار اجاره مسکن به ایلنا  گفت: مطلقا بازار اجاره مسکن در کوتاه مدت کنترل پذیر نیست و اساسا دولت توان کنترل این بازار را ندارد.

وی افزود: در شرایطی که قیمت واحدهای مسکونی تا 100 درصد افزایش پیدا کرده طبیعی است نرخ اجاره هم بالا برود اما قطعا رشد کرایه مسکن به اندازه 100 درصد افزایش قیمت ملک نخواهد بود و بین 20 تا 30 درصد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: بازار مسکن، ظرفیت افزایش نرخ اجاره بیش از این قیمت‌ها را هم ندارد چراکه قدرت خرید مردم هم پای رشد نرخ مسکن و نرخ تورم بالا نرفته است.

وی درباره کنترل بازار مسکن توسط دولت گفت: تنها راهکار کنترل بازار مسکن عرضه واحد در بلند مدت است و در این بازه زمانی هم دولت می‌تواند از اقشار کم درآمد و هدف از طریق ارائه کمک هزینه اجاره حمایت کند. اگر دولت به سرعت این طرح را به اجرا برساند می‌تواند سه الی 4 سال دیگر نتایج آن را در بازار ببیند.

یزدانی با تاکید بر اینکه دولت نباید وارد ساخت وساز مسکن شود افزود: هر گونه ورود دولت به بازار مسکن آثار منفی به دنبال خواهد داشت اما می تواند با ارایه مشوق‌هایی، بخش خصوصی را وارد این حوزه کند.

در جدول زیر اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران آمده است:       

 
انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ