کد خبر: ۱۲۳۵۱۲
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۲/۱۴

مجلس لغو معافیت‌های هسته‌ای توسط آمریکا را بررسی می‌ کند

مجلس لغو معافیت‌های هسته‌ای توسط آمریکا را بررسی می‌ کند

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از بررسی لغو معافیت‌های هسته‌ای از سوی آمریکا در کمیسیون امنیت‌ ملی خبر داد و گفت: درصورت نقض برجام، ایران این حق را دارد که از آن خارج شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجتبی ذوالنوری با اشاره به لغو برخی از معافیت‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا به تسنیم گفت: این اقدام قطعاً خلاف برجام است.هر اقدامی که برجام برای ایران مجاز دانسته را انجام خواهیم داد و به بدعهدی‌های آمریکا اعتنا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طرف‌های برجام باید به تعهدات در این معاهده بین‌المللی عمل کنند، ادامه داد: اگر کشورهای حاضر در برجام از تحریم‌های آمریکا تبعیت کنند دقیقاً نقض برجام را انجام داده‌اند و ایران حق دارد از برجام به صورت کامل خارج شود.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه در صورت ایجاد محدودیت توسط کشورهای حاضر در برجام پس از لغو برخی معافیت‌ها از سوی آمریکا،احتمال خروج ایران از NPT وجود دارد، گفت: اگر قرار باشد ایران تحریم نفتی، مالی و بانکی شود و معافیت‌های هسته‌ای نیز لغو شوند طبیعتاً دیگر برجامی وجود نخواهد داشت و تصمیمات جدی اتخاذ خواهیم کرد.هیأت نطارت بر اجرای برجام در روزهای آینده واکنش جدی به این اقدام آمریکا نشان خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ