کد خبر: ۱۲۳۵۹۵
۱۱:۸ - ۱۳۹۸/۲/۱۶

کشف یک بازار خاکستری برای فروش نفت خام ایران
معاون وزیر نفت مطرح کرد:

کشف یک بازار خاکستری برای فروش نفت خام ایران

معاون وزیر نفت از کشف یک بازار خاکستری برای فروش نفت خام خبر داد و گفت: تحریم‌های آمریکا به دلیل کاستن شفافیت‌ها در این بازار جهانی منجر به فساد می‌شود،اگر به اندازه کافی تخفیف دهیم می‌توانیم به ترامپ هم نفت بفروشیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین زمانی‌نیا از کشف یک بازار خاکستری برای فروش نفت خام ایران خبر داد و به دنیای اقتصاد گفت: اقدام به فروش در بازار خاکستری تاکتیکی برای مقابله با تحریم‌های ناعادلانه، نامشروع و غیر‌قانونی آمریکا است.همه ظرفیت بسیج شده تا نفت ایران از این مسیر به فروش برسد. اگر سیاست نظام بر ادامه فروش نفت از همین مسیر خاکستری باشد، امکان مقاومت در برابر آمریکا وجود دارد.

وی درباره میزان فروش نفت در این بازار افزود: نمی‌توانم بگویم روزانه چند بشکه نفت می‌فروشیم.این کمکی به کسی نمی‌کند اما به آمریکا خط می‌دهد و کمک می‌کند تا بر مقدار صادرات تاثیر بگذارد.تلاش بر این است که میزان ریسک فساد در این بازار را به حداقل رسانده و اجازه تکثیر بابک زنجانی‌ها داده نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: باید توجه داشت اگر سیاست نظام بر ادامه این مسیر باشد امکان مقاومت را داریم اما حتما مانند زمان برجام ۵. ۲ میلیون بشکه نفت نخواهیم فروخت و باید صرفه جویی‌هایی انجام شود.باید منابع جدیدی به وجود‌ آید،اقداماتی مانند سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین و... کارساز نیست بلکه باید برای مدیریت مالی و اقتصادی تصمیمات جدی گرفته شود که دولت در جریان این تصمیم‌سازی هست.

زمانی‌نیا با اشاره به شرایطی که اکنون برای دلالی نفت ایجاد شده،گفت: زمانی گفتم تحریم‌های آمریکا به دلیل کاستن از شفافیت‌ها در بازار جهانی نفت منجر به فساد می‌شود و بازار جهانی نفت فاسد خواهد شد.اگر به اندازه کافی تخفیف دهیم می‌توانیم به ترامپ هم نفت بفروشیم. در حال حاضر که ایران تحریم نفتی است، روسیه و عراق بیشترین منفعت را از شرایط ایجاد شده می‌برند و نفت‌ آنها جایگزین نفت ایران شده است. 

وی با تاکید بر اینکه روسیه حاضر نیست برای ایران هزینه کند،گفت: شراکت استراتژیک باید دو طرفه باشد. درباره روابط تهران و مسکو، ۵۰ درصد شراکت ایران را شاهد هستیم اما از سوی روسیه خیر.اروپایی‌ها هم پس از خروج آمریکا از برجام متوجه شدند از نظر مالی و اقتصادی و سیاسی گروگان آمریکا هستند. بنابراین برای استقلال تلاش می‌کنند اما این موضوع ۵۰، ۶۰ سال طول می کشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ