کد خبر: ۱۲۴۲۶
۰:۰ - ۱۳۹۴/۲/۳۰

اخراج ۵۰ شرکت تکذیب شد/فمراد فعلا
در گفت وگوی بورس پرس با مدیرامور ناشران بورس :

اخراج ۵۰ شرکت تکذیب شد/فمراد فعلا"در بورس/ دو تغییر در طبقه بندی شرکت ها

مدیرامور ناشران شرکت بورس با تکذیب شایعه اخراج ۵۰ شرکت بورسی از ادامه حضور آلومراد در بورس و دو تغییر زمان و نحوه طبقه بندی دستورالعمل پذیرش و موکول شدن ارتقاء و تنزل شرکتها به مرداد خبر داد.

روح الله حسینی مقدم در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به برگزاری جلسه دیروز هیات پذیرش اوراق بهادار بورس تهران اظهار داشت: طبق روال سال های گذشته و براساس بند "هـ" دستور العمل پذیرش اوراق بهادار و لزوم بررسی شرایط انتقال سهام پذیرفته شده بین بازارها و تابلوها،  جلسه ای برگزار شد اما این جلسه با سال های گذشته متفاوت بود.

وی ادامه داد: در این جلسه اصلاح دستور العمل پذیرش اوراق بهادار بورس تهران مورد موافقت اعضاء قرار گرفت و مقرر شد به دلیل سال مالی اسفند اکثر شرکت های بورسی و لزوم وجود آخرین اطلاعات برای بررسی، لغو پذیرش و تنزل و ارتقا طبقه بندی شرکت ها به تیر یا مرداد سال جاری و براساس اطلاعات سال مالی 93 شرکت ها موکول شود. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین با موافقت اعضاء قرار است از این پس به جای طبقه بندی هر سال یکبار شرکت ها ، این بررسی ها چند بار در سال انجام شود و به محض احزار شرکت ها در ارتقاء یا تنزل به یکی دو بازار اول و دوم و تابلوهای اصلی و فرعی، طبقه بندی موردی انجام شود.

حسینی مقدم با بیان اینکه طبق آخرین اطلاعات و بررسی های انجام شده ، چند شرکت مشمول لغو پذیرش و ارتقا و تنزل شده اند، ادامه داد:سه شرکت بورسی شرایط ارتقاء از تابلوی فرعی به تابلوی اصلی و سه شرکت بازار دومی شرایط انتقال به تابلوی فرعی بازار اول را داشتند . همچنین تعدادی از شرکت ها هم دارای شرایط لغو پذیرش هستند ولی تنزل و لغو پذیرش شرکت ها فعلا" و تا نهایی شدن اصلاحات دستور العمل انجام نمی شود.

وی ادامه داد: شرکت های حاضر در فهرست لغو پذیرش ، یا مشمول ماده 141 قانون تجارت و دارای زیان انباشته هستند و یا اینکه معیارهای تعیین شده برای ادامه حضور در بورس را از دست داده اند. 

مدیرامور ناشران شرکت بورس در واکنش به این نکته که با این اوصاف شایعه اخراج 50 شرکت بورسی صحت ندارد، به بورس پرس توضیح داد: خیر . این شایعه تکذیب می شود و همانطوری که اعلام شد جلسه دیروز مربوط به بررسی اصلاحاتی برای دستور العمل بود. این درحالی است که هیچ کدام از مسئولان بازار سرمایه موافق لغو پذیرش شرکت ها نبوده و تا حد امکان مساعدت هایی را به عمل می آورند. چون هدف اصلی از انجام دستور العمل مربوطه ، حفظ شرکت ها و کمک به ارتقا جایگاه آنها است.

حسینی مقدم درباره پیغام دیروز ناظر بورس مبنی بر توقف نماد آلومراد به دلیل لغو پذیرش هم گفت: در مورد این شرکت مباحثی مطرح شد اما جمع بندی این موضوع با ادامه حضور این شرکت در بورس همراه شد تا در مورد مقرر بررسی های لازم صورت گیرد.

وی در خاتمه گفت: دستور العمل جدیدی که در آینده ای نزدیک بکار گرفته خواهد شد با تکیه بر استانداردهای جهانی و روال بورس های پیشرفته دنیا بوده و از درجه کارآمدی قابل توجهی برخوردار است . با این حال جا دارد سهامداران به شرکت هایی که معیار ادامه حضور در بورس را از دست داده اند ، توجه کنند.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ