کد خبر: ۱۲۴۳۲
۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۲/۳۰

مصوبه خرید تضمینی برق ابلاغ شد/ قیمت بیش از یک پنجم فوب
توسط وزیر نیرو:

مصوبه خرید تضمینی برق ابلاغ شد/ قیمت بیش از یک پنجم فوب

مصوبه خرید تضمینی برق از سوی وزیر نیرو به شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه ابلاغ و مقرر شد وزارت نیرو برق حاصل از منابع انرژی تجدیدپذیر را با قیمتی بیش از یک پنجم قیمت فوب خلیج فارس سوخت‌های مایع بدون محدودیت زمانی خریداری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق این مصوبه، وزارت نیرو برق حاصل از منابع انرژی تجدیدپذیر که توسط مشترکان برق به صورت پراکنده تولید می‌شود را با قیمتی بیش از یک پنجم قیمت فوب خلیج فارس سوخت‌های مایع به صورت تضمینی و بدون محدودیت زمانی خریداری می‌کند.

با ابلاغ این مصوبه، طبق بند ب ماده 133 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور به شرکت توانیر و شرکت های وابسته و تابعه وزارت نیرو اجازه داده ‌شده نسبت به انعقاد قراردادهای بلند مدت خرید تضمینی برق تولیدی از منابع انرژی‌های نو با اولویت خرید از بخش های خصوصی و تعاونی اقدام کنند.

وزارت نیرو در اجرای سیاست‌های کلی نظام در زمینه انرژی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مصوبات مجلس و دولت اعلام می‌کند، برق حاصل از منابع انرژی تجدیدپذیر که توسط مشترکان برق به صورت پراکنده تولید می‌شود، را با قیمتی بیش از یک پنجم قیمت فوب خلیج فارس سوخت‌های مایع به صورت تضمینی و بدون محدودیت زمانی خریداری کند.

در حال حاضر بیش از 50 پروژه جدید افزایش ظرفیت تولید برق کشور در نیروگاه های حرارتی، برق آبی و همچنین انرژی های نو با مشارکت بخش های دولتی، خصوصی و یا با مشارکت هر دو بخش تعریف و در حال اجرا است.

با توجه به نرخ پایین گاز تحویلی در راستای تولید برق نیروگاه های برقی کشور و همچنین مصوبه جدید این امکان برای نیروگاه های مقیاس کوچک و پراکنده فراهم می شود که مازاد تولید برق خود را با قیمتی بالاتر به فروش برسانند که این امر موجب کسب درآمد از سوی نیروگاه های فوق و همچنین کمک قابل توجه در کاهش هزینه های وزارت نیرو می شود و تمامی شرکت های برقی از جمله شرکت های فعال در بازار سرمایه نیز می توانند از طرح فوق بهره مند شوند.

*عدم اجرای 10 ساله تعهدات وزارت نیرو به مطالبات پیمانکاران

وزارت نیرو طی 10 سال گذشته به تعهدات خود در قبال پرداخت مطالبات پیمانکاران شرکت های برقی عمل نکرده است و پس از گذشت چند سال تنها بخشی از میزان بدهی خود را بدون احتساب خسارت دیر کرد به پیمانکاران شرکت های برقی پرداخت می نماید.

دولت در صورت تأخیر پرداخت مالیات بخش خصوصی، جریمه 2.5 درصدی را برای شرکت های متخلف در نظر می گیرد و بر همین اساس برخی پیمانکاران خواستار پرداخت خسارت دیر کرد مطالبات خود از سوی وزارت نیرو هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ