کد خبر: ۱۲۴۵۸
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۳/۲

اثر شفاف سازی یک شرکت بورسی در اولین افزایش قیمت طی ۱۸ روز اخیر

اثر شفاف سازی یک شرکت بورسی در اولین افزایش قیمت طی ۱۸ روز اخیر

درپی شفاف سازی شرکت جوشکاب یزد در مورد فروش ۲ واحد آپارتمان در تهران، سهام این شرکت کوچک بورسی با اولین رشد ۵ درصدی قیمت طی ۱۸ روز اخیر معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت15.4 میلیارد تومانی جوشکاب یزد که طی سه ماه اخیر با زیان 22 درصدی سهام مواجه شده و طی سال فقط در 4 روز شاهد رشد محدود قیمت بود، در مورد فروش 2 واحد آپارتمان در تهران شفاف سازی کرد.

با این اقدام ، قیمت هر سهم "بکاب" با افزایش حدود 5 درصدی و تشکیل صف خرید همراه با عرضه مواجه شد تا اولین رشد قیمت هر سهم آن در 18 روز اخیر رقم خورد.

این شرکت با ارسال نامه ایی به سازمان بورس در مورد افشار اطلاعات فروش دو واحد دیگر از 4 واخد ساختمان 39 ظفر اعلام کرد: این اطلاعات در صورت های مالی مربوط به عملکرد سه ماهه منتهی به 30 آذر 93 افشا شده و اثر این اتفاق در ترازنامه به صورت کاهش در مبلغ دارایی ثابت مشهود است.

مسئولان "بکاب" در توضیحات تکمیلی این موضوع اعلام کرده اند: در ادامه اقدامات بانک اقتصاد نوین مبنی بر فروش آپارتمان های ساختمان 39 ظفر بابت بدهی شرکت های گروه، 2 واحد دیگر از دارایی های ثابت این شرکت طی این اقدامات به فروش رسید و با توجه به تجربه مشابه فروش 2 واحد طبقه اول که در سال مالی قبل رخ داده بود با همان روال و جهت تامین نظر سازمان بورس، شرکت سود حاصل از فروش آپارتمان ها را با هزینه مطالبات مشکوک الوصول به شرح ذیل تهاتر نموده و اثر آن در صورت سود و زیان شرکت مشاهده نشد.

1- جمع کل ارزش خالص واگذاری پس از کسر هزینه های فروش مبلغ 19.632.173.604 ریال بوده است.
2- بهای تمام شده دارایی واگذار شده مبلغ 3.822.161.600 ریال بوده است.
3- استهلاک انباشته دارایی واگذار شده 1.680.365.334 ریال بوده است.
4- خالص ارزش دفتری دارایی واگذار شده 2.141.796.266 ریال بوده است.
5- مبلغ 17.490.377.338 ریال مابه التفاوت ارزش خالص واگذاری و خالص ارزش دفتری دارایی واگذار شده به عنوان سود فروش دارایی ثابت در حساب ها لحاظ گردیده است.
6- با توجه به سهم هر یک از شرکت های زیر در رابطه با بدهی به بانک مذکور نسبت به ثبت هزینه مطالبات مشکوک الوصول و اعمال ذخیره به شرح زیر اقدام گردیده است.

- شرکت گسترش صنایع پیام 48 درصد
- شرکت نور پلاست پیام 25 درصد
- شرکت بسته بندی پارس 14 درصد
- شرکت آزمایش مرودشت 13 درصد

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ