کد خبر: ۱۲۴۷۰
۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۳/۳

تکرار کولاک دو بانک بورسی در اولین سود ۹۴ و رقم ناچیز
بورس پرس خبر می دهد:

تکرار کولاک دو بانک بورسی در اولین سود ۹۴ و رقم ناچیز "وپست" در کدال جدید

دو بانک بورسی تجارت و خاورمیانه ، در فرم های جدید کدال اولین سود سال مالی جاری را با افزایش ۷۵ و ۳۷ درصدی نسبت به سود سال قبل تکرار کردند. اما پست بانک فقط ۲ ریال سود قبلی را برای هر سهم تکرار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی تغییر رویه انتشار اطلاعات ناشران در کدال، برای بانک ها و بیمه ها فرم هایی طراحی شده تا اطلاعات این دو گروه منتشر شود. بر همین اساس، بانک های تجارت ، خاورمیانه و پست بانک اقدام به تکرار اولین سود هر سهم سال مالی جاری در فرمت های جدید کرده اند.

براساس این گزارش، بانک تجارت که با سرمایه بیش از 4.57 هزار میلیارد تومانی همچنان دربند قیمت های کمتر از 100 قیمت اسمی است، اولین سود هر سهم سال مالی جاری را 194 ریال پیش بینی کرد که در مقایسه با سود 111 ریالی سال مالی قبل، 75 درصد افزایش نشان می دهد.

بانک خاورمیانه 400 میلیارد تومانی نیز که از 10 اسفند سال گذشته به بورس انتقال یافته، اولین سود هر سهم سال مالی 94 را 302 ریال در نظر گرفت که 37 درصد نسبت به سود 220 ریالی سال مالی گذشته رشد کرده است.

اما پست بانک که زمانی نه چندان دور یکی از پرحاشیه ترین بنگاه های مشمول اصل 44 حاضر در بورس بود ، اولین سود هر سهم سال جاری را با سرمایه 323 میلیارد تومانی، تنها 2 ریال اعلام کرده است که به هیچ وجه قابل مقایسه به دو بانک تجارت و خاورمیانه نیست. 

شرکت 28.8 میلیارد تومانی شیشه همدان نیز که در مقاطعی از سال گذشته مورد توجه برخی نوسان گیران بود، اولین سود هر سهم سال مالی منتهی به 31 خرداد 95 را هزار و 17 ریال پیش بینی کرد که در مقایسه با سود سود محقق شده هزار و 362 ریال سال مالی جاری، 25 درصد کاهش نشان می دهد. 

این پیش بینی با فرض توقف خط تولید در ماه یازدهم سال مالی تهیه شده و مقدار تولید و فروش محصولات 4 هزار تن (6 درصد) کمتر از سال مالی 94 برآورد شده است.

"کهمدا" پیش بینی تقسیم سود هر سهم سال های مالی خرداد 94 و 95 را به ترتیب 545 و 407 ریال اعلام کرده است. 

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ