کد خبر: ۱۲۵۷۱۹
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۲/۲۰

فعالیت بازار متشکل ارزی آغاز می‌شود/ پیش بینی اثر مثبت بر نرخ دلار
وزیر اقتصاد:

فعالیت بازار متشکل ارزی آغاز می‌شود/ پیش بینی اثر مثبت بر نرخ دلار

وزیر اقتصاد گفت: فعالیت بازار متشکل ارزی از هفته آینده آغاز و تاثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می‌گذارد که قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرهاد دژپسند با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی درباره تشکیل بازار متشکل ارزی به خانه ملت گفت: فعالیت این بازار از هفته آینده آغاز و تاثیر مثبتی در بازار ارز بر جای می گذارد که امید می رود قیمت واقعی دلار نیز در این بازار کشف می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به درخواست نمایندگان برای متوقف کردن خصوصی سازی تا زمان تعیین تکلیف نهایی پاسخ داده شده یا خیر، افزود: وزارت اقتصاد در حال سیاست گذاری درباره فعالیت های آینده خصوصی سازی است.

این عضو کابینه ادامه داد: برخی انتقاد می کنند چرا کالای وارداتی به صورت روان وارد شده و ترخیص ها راحت انجام می شود و برخی از تعلل در ورود انتقاد می کنند، اما واقعیت این است که 85 درصد کالاهای وارداتی، سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه است که اگر روان وارد شود به این معنا است که در حال تقویت تولید هستیم  و اگر گمرک این اقدامات را انجام دهد یعنی اینکه در جهت اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و افزایش اشتغال حرکت می کند.

دژپسند تاکید کرد: هرچه صادرات  غیرنفتی روان تر انجام شود اعتبار  ایران در حوزه بین الملل  افزایش یافته و ارزآوری نیز بیشتر می شود.گمرک  با شعار دقت، سرعت و سلامت فعالیت می کند.در عین حال که گمرک به دنبال این است که کار ترخیص سریعتر انجام شود اما می خواهد منطبق بر قوانین و مقررات و با شفافیت و سلامت نیز فعالیت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ