کد خبر: ۱۲۵۷۳۳
۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۲/۲۱

سه اتفاق مهمی که به شکست ترامپ منجر خواهد شد

سه اتفاق مهمی که به شکست ترامپ منجر خواهد شد

یک کارشناس سیاسی با اشاره به روش شکست دادن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده سه اتفاق مهمی که برای تحقق این هدف نیاز است را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، توماس فریدمن در نیویورک تایمز اعلام کرد: دونالد ترامپ در بسیاری از موارد موفق شده افرادی را که به حلقه نزدیکان وی وارد شده‌اند با دروغ‌ بفریبد. دقیقاً شبیه کاری که یوری گِلِر شعبده‌باز با خم کردن قاشق انجام می‌داد.

آخرین مورد ویلیام بار دادستان کل است که به وکیل شخصی ترامپ تبدیل شده اما در حلقه‌ای قرار گرفته که سناتورهایی چون لیندزی گراهام و تد کروز در آن حضور دارند و با وجود مخالفت‌های قبلی، اکنون به متملقان ترامپ تبدیل شده‌اند.

اما ترامپ چگونه از این ترفند استفاده می‌کند؟ مطمئناً بخشی از پاسخ به این پرسش به منبع انرژی ترامپ بازمی‌گردد: فاکس نیوز، نشریه برایت بارت و توییت‌های شخصی وی. البته ترفندهای وی بر همه افراد تأثیرگذار نیست و شخصیت‌هایی چون جیمز کومی رئیس سابق اف.بی.آی و جیمز متیس وزیر سابق دفاع بارها مخالفت با روش‌های ترامپ را اعلام کرده و نهایتاً از تیم وی خارج شدند. اما مهم‌ترین نگرانی این است که ترامپ بتواند به دور دوم راه یافته و با ادامه این ترفندها همچنان به نهادهای حاکمیتی آمریکا آسیب وارد کند.

برای اینکه آمریکا همچنان مقتدر باقی بماند باید ترامپ شکست بخورد. نمی‌خواهم وی متهم شود بلکه ترجیح می‌دهم در انتخابات ناکام شود. تنها در این صورت است که جهان تصدیق خواهد کرد آمریکایی‌ها عقل از دست نداده‌اند و بعدها این سؤال در ذهن جمهوری خواهان ایجاد خواهد شد که چگونه اجازه دادیم فردی چون ترامپ از حزب انتخاب شود.

اما شکست ترامپ آسان نخواهد بود و باید سه اتفاق بیفتد. اول اینکه امیدوارم کاندیدای مقتدری از میان جمهوری خواهان ظهور کند که ترامپ را در 50 ایالت به چالش بکشد و بتواند در موضوعاتی چون اعمال تعرفه‌ها، بدهی ملی، مخالفت ترامپ با مهاجرت و رفتار ترامپ با وی مخالفت کند و آرای وی را در ویسکانسین، میشیگان، اوهایو، پنسیلوانیا، نوادا و فلوریدا کاهش دهد.

دوم اینکه به افراد وظیفه‌شناسی نیاز داریم که شهادت دهند. اکنون جمعی از افراد وجود دارند که در دو سال گذشته در راس دولت ترامپ خدمت کرده‌اند و استعفا داده یا اخراج شده‌اند. افرادی همچون جیمز متیس، دان مک گان، هربرت مک مستر، رکس تیلرسون، گری کوهن، کریستین نیلسون، جف شسنز و رینس پریبس وجود دارند که ترامپ نتوانست آنها را فریب داده یا اینکه آن‌ها دیگر نتوانستند ترامپ را تحمل کنند. نیاز داریم چنین افرادی از ناراستی، گستاخی و کارکرد نادرست ترامپ در حین خدمت شهادت دهند.

نباید منتظر این امر بمانیم که خاطرات آن‌ها به شکل ناشناس و به طرز غیرمؤثر افشا شود. لازم نیست آن‌ها طرفِ جناح چپ یا راست سیاسی را بگیرند، بلکه نیاز است حقیقت را بازگو کنند. این اقدامی شرافتمندانه خواهد بود. اگر این افراد در زمان مناسب شهادت دهند تأثیر بزرگی خواهد گذاشت. خنثی بودن تنها به ستمگر کمک خواهد کرد نه به قربانی. گاهی لازم است مداخله کنیم.

درنهایت و از همه مهم‌تر به کاندیدایی از حزب دموکرات نیاز داریم که نه‌تنها بتواند دموکرات‌ها را جذب کند بلکه بتواند مستقل‌ها، جمهوری خواهان میانه‌رو و زنان حومه شهر را نیز جذب کند که رأی آنان باعث شد دموکرات‌ها انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2018 را ببرند و حمایت آن‌ها برای پیروزی هر کاندیدای دموکراتی در انتخابات ریاست جمهوری حیاتی تر است.

اکنون کسی را تأیید نمی‌کنم اما از جو بایدن تقدیر می‌کنم که کمپینی با شعاری از بیانیه استقلال آغاز کرد و به این بحث پرداخت که ارزش‌های اساسی این مملکت... جایگاه آمریکا در جهان... دموکراسی ... هر عاملی که آمریکا را آمریکای فعلی کرده در خطر است. به این علت است که امروز کاندیداتوری را برای ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ