کد خبر: ۱۲۵۷۴۶
۱۰:۶ - ۱۳۹۸/۲/۲۱

برنامه سازمان تامین اجتماعی برای تسویه ۴۰ هزار میلیارد تومانی با بانک ها

برنامه سازمان تامین اجتماعی برای تسویه ۴۰ هزار میلیارد تومانی با بانک ها

سرپرست معاونت اقتصادی تامین اجتماعی از برنامه تسویه بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی این سازمان به بانک ها از طریق تهاتر و افزایش سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیری گنجه درباره استقراض ماهانه سازمان تامین اجتماعی از نظام بانکی در خصوص پرداخت مستمری بازنشستگان به شبکه خبر گفت: سازمان تامین اجتماعی سه تراز از جمله اکچوئری، تراز بلندمدت و تراز نقدینگی یا کوتاه مدت دارد که تراز همه آنها در سازمان تامین اجتماعی مثبت است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تراز نقدینگی در سازمان تامین اجتماعی محقق نشد، افزود: سال گذشته حدود 7 تا 8 هزار میلیارد تومان منابع برای توزیع در جامعه نیاز بود که محقق نشد و ناچار به دریافت ماهانه بین 5 تا 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی شدیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال جاری نیز از آنجایی که حقوق بازنشستگان افزایش 36 درصدی داشته به 9 تا 10 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است که به دلیل کمبود منابع به‌دنبال راهکاری برای جبران آن هستیم.

امیری درباره بدهی این سازمان به نظام بانکی هم گفت: درصدد بازپرداخت تسهیلات دریافتی از سامانه بانکی با استفاده از ابزارهای مالی مثل تهاتر یا افزایش سرمایه هستیم. در حال حاضر رقم این بدهی به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی درباره خصوصی‌سازی بانک رفاه نیز توضیح داد: این بانک به عنوان بانکی تخصصی برای مدیریت ذخایر و نقدینگی سازمان ایجاد و در خدمت کارفرمایان، بازنشستگان و بیمه‌شدگان است و خوشبختانه یکی از بانک‌هایی است که توانست تراز مثبتی داشته باشد. براساس اصل 44 بانک رفاه باید خصوصی شود و سازمان تامین اجتماعی تنها دارای 10 تا 15 درصد سهام این بانک باشد و در عمل نتواند مدیریت بر نقدینگی را ایجاد کند اما در تلاش هستیم تا اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد گرچه تاکنون به نتیجه مشخصی در این خصوص نرسیده ایم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ