کد خبر: ۱۲۵۸۵۹
۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۲/۲۳

شفاف سازی گرانترین سهم بازار درباره تجدید ارزیابی دارایی ها و دو مورد دیگر

شفاف سازی گرانترین سهم بازار درباره تجدید ارزیابی دارایی ها و دو مورد دیگر

گران ترین سهم بازار درخصوص تجدید ارزیابی دارایی های ثابت منتهی به دوره مالی شهریور ۹۸ ،استعفای اشخاص حقوقی و مالکیت سه قطعه زمین، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت قند شیرین خراسان که با قیمت بیش از 9017 تومانی هر سهم گران ترین سهم بازار بشمار می آید و از 13 اسفند با اخراج از بورس به بازار پایه تبعید شده در خصوص موضوع تجدید ارزیابی دارائی های ثابت منتهی به دوره مالی شهریور 98 ،استعفای اشخاص حقوقی و مالکیت سه قطعه زمین دست به شفاف سازی زد.

علی مهرپور لایقی مدیرعامل "قشرین" اعلام کرد: عطف به نامه ۱۰ بهمن شرکت های سرمایه گذاری ملی، مدیریت سرمایه گذاری ملی و فیبر ایران در خصوص عزل نمایندگان معرفی شده و استعفای اشخاص حقوقی مذکور، صورتجلسه ۱۳ بهمن ماه، هیات مدیره قشرین با ۳ استعفای مذکور موافقت کرد. این شرکت ها طی نامه ۲۱ فروردین سال جاری نسبت به معرفی نمایندگان جدید اقدام کردند که با توجه به استعفای قبلی آنها و صورتجلسه هیات مدیره، این امر مغایر با اساسنامه شرکت بوده است.

آگهی ثبت تغییرات هیات مدیره جدید در روزنامه رسمی ۱۷ اردیبهشت ماه چاپ شده و اطلاعیه معرفی و تغییر اعضای هیات مدیره در سامانه کدال منتشر شده است. با توجه به ثبت رسمی اعضای هیات مدیره جدید منطبق با ماده ۱۱۲ قانون تجارت، اولین جلسه هیات مدیره به مجمع عادی بطور فوق العاده جهت تکمیل اعضا بلافاصله دعوت خواهد شد. همچنین منطبق با ماده ۱۲۱ قانون تجارت کلیه جلسات هیات مدیره با حضور بیش از نصف اعضا مقرر در اساسنامه تشکیل شده و کلیه تصمیمات ماخوذه منطبق با اساسنامه و قانون تجارت بوده است.

در خصوص مبلغ مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان در حساب های شرکت،هدف "قشرین" از افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت بوده است.

طبق نظر کارشناسی رسمی دادگستری استان خراسان رضوی، مبلغ مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها جمعاً به مبلغ ۴۵۱.۵ میلیارد تومان تحت عنوان مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ذیل سرفصل حقوق صاحبان سهام ثبت شده، پس از بررسی‌های کارشناسی سازمان بورس و پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام و تایید بازرس قانونی شرکت، مبلغ ۹۱.۵ میلیارد تومان با تصمیم مجمع فوق العاده مورخ ۲۰ اسفند ماه به حساب سرمایه منظور شد و مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان تحت سرفصل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها ضریب حقوق صاحبان سهام در ترازنامه باقی ماند.

این شرکت با افزایش سرمایه مذکور از شمولیت ماده ۱۴۱ خارج شده و منطبق با قوانین و مقررات فعلی، امکان استفاده از معافیت مالیاتی جهت افزایش سرمایه از مانده مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثبت شده فعلی وجود ندارد. منطبق با تکالیف مجمع سالانه برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۷ ،مقرر شده الباقی مازاد تجدید ارزیابی در دفاتر شرکت برگشت شود که در راستای این اقدام، استعلامات مربوطه از سازمان امور مالیاتی انجام و پس از طی مسیر قانونی و با رعایت استانداردهای حسابداری انجام خواهد شد. وجود مازاد تجدید ارزیابی ها تاثیری در سود و زیان انباشته ندارد، همچنین از کارشناسان دادگستری جهت تخمین عمر مفید دارایی های مذکور دعوت شده است.

شرکت دارای سه قطعه زمین اصلی و ابعاد ۵۶ هکتار است که قند شیرین خراسان طبق سه سند تک برگی جداگانه مالک شش دانگ اعیان زمین های مذکور است. بخش بزرگی از مستغلات استان خراسان رضوی، موقوفه آستان قدس است که به ماهیت املاک وقفی، سند اجاره ای مابین آستان قدس به عنوان مالک عرصه و مستاجر به عنوان مالک اعیان منعقد می شود.

مستاجر حق دارد مالکیت اعیانی خود را با موافقت آستان قدس با حضور نماینده وی به دیگری واگذار کند. همچنین پیشنهادهایی درخصوص زمین ۵۶ هکتاری به این شرکت ارائه شده که مذاکرات ان در جریان بوده و تاکنون به نتیجه نرسیده و در صورت حصول نتیجه و عقد قرارداد، بلافاصله از طریق کدال به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ