کد خبر: ۱۲۵۸۶۴
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۲/۲۳

قیمت نفت افزایش یافت/ اثر جنگ تجاری بر محدودیت رشد

قیمت نفت افزایش یافت/ اثر جنگ تجاری بر محدودیت رشد

در پی اوج گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی تجار و سرمایه‌گذاران از چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با 9 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 61 دلار و 58 سنت رسید اما نفت برنت با 11 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، 70 دلار و 73 سنت معامله شد.

درگیری های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه اوج گرفت و دولت آمریکا تعرفه ها علیه 200 میلیارد دلار کالای چینی را افزایش داد.

ظاهرا مذاکرات طرفین به بن‌بست رسیده است. واشنگتن از پکن خواسته تا تغییراتی اساسی در قوانین ایجاد کند و پکن نیز گفته هیچ اقدامی را که به منافع چین آسیب بزند، نخواهد پذیرفت.

بر اساس آمارهای آژانس بین‌المللی انرژی، آمریکا و چین در سه ماهه نخست سال جاری مجموعا 34 درصد کل نفت جهان را مصرف کرده‌اند.

آبهیشک کومار تحلیل‌گر بازار نفت در لندن گفت: جنگ تجاری میان آمریکا و چین در حال تشدید شدن است و این موجب شده تا رشد قیمت نفت محدود شود.فعالان بازار از نزدیک در حال رصد کردن اقدامات تلافی‌جویانه چین در واکنش به افزایش تعرفه‌ها از سوی آمریکا هستند که این اختلافات می‌تواند به ضرر اقتصاد جهانی و تقاضای جهانی نفت تمام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ