کد خبر: ۱۲۵۸۷۵
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۲/۲۳

تحلیل یک کارشناس از اثر تحریم‌ صنعت مهم بورس در معاملات بازار

تحلیل یک کارشناس از اثر تحریم‌ صنعت مهم بورس در معاملات بازار

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر تحریم‌ فلزات اساسی در معاملات بورس گفت: بدون شک صنایع مختلف بیش از آنکه از تحریم‌ها و ممانعت‌های بین‌المللی ضربه بخورند، عدم رونق تولید و رکود اقتصادی به آنها آسیب می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی معصومی با اشاره به تحریم‌های تازه فلزات اساسی به ایبنا گفت: اتفاقاتی از این دست، موضوع جدیدی برای اقتصاد نیست، بنابراین به نظر می‌رسد واکنش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار سهام به تحریم‌ فلزات اساسی بیشتر جنبه روانی داشته و زودگذر باشد.

وی افزود: علاوه بر این تحریم گروه‌ فلزات اساسی رخداد جدیدی هم نیست و پیش‌تر نیز صنایع مربوط به این گروه بصورت مستقیم و غیرمستقیم تحریم بودند.از سوی دیگر، برخی از شرکت‌های فعال در این حوزه به دلایل مختلف، صادرات کمی دارند و فروش داخلی، عمده منبع درآمدی آنها را تامین می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نکته دیگر در زمینه تحریم فلزات اساسی این است که گروه فلزات هم مشتری داخلی دارد و هم خارجی. بر این اساس، مشتری‌های داخلی که نظام قیمت‌گذاری تعرفه‌ای بر آنها اعمال می‌شود در نتیجه تحریم‌ها تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.این در شرایطی است که با خروج آمریکا از برجام، اثرپذیری منفی تحریم‌ها از جمله تحریم فلزات اساسی در مشتریان خارجی نیز پیش‌خور شده و از این بابت نیز نباید منتظر اثرات منفی و طولانی مدت تحریم بود.

معصومی گفت: موضوعی دیگری که بیش از پیش برای گروه فلزات اساسی مانند سایر گروه‌ها و صنایع مهم است و می‌تواند تاثیرپذیری مثبت سرمایه‌گذاران از آن را نیز به همراه داشته باشد، رونق و توجه به توان و تولید داخلی است.با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان ضمن رونق تولید که به چرخیدن چرخ صنایع مختلف می‌انجامد، جلوی واردات محصولات مشابه از جمله فلزات اساسی را گرفت.

وی افزود: این در شرایطی است که بدون شک صنایع مختلف بیش از آنکه از تحریم‌ها و ممانعت‌های بین‌المللی ضربه بخورند، عدم رونق تولید و رکود اقتصادی به آنها آسیب می‌رساند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ