کد خبر: ۱۲۵۹۱۰
۰:۷ - ۱۳۹۸/۲/۲۴

موضع اولیه انگلیس درباره اعلام جاسوسی دختر دانشجو ایرانی برای بریتانیا

موضع اولیه انگلیس درباره اعلام جاسوسی دختر دانشجو ایرانی برای بریتانیا

وزارت خارجه انگلیس درباره اعلام جاسوسی یک دختر دانشجو ایرانی برای بریتانیا با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه انگلیس در واکنش به اعلام جاسوسی یک دختر دانشجو ایرانی برای بریتانیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: لندن از گزارش های منتشره مبنی بر حکم زندان برای یک کارمند ایرانی شورای بریتانیا به اتهام جاسوسی نگران شده است. البته در این مرحله نمی توان جزئیات بیشتری را تأئید کرد اما فوری به دنبال اطلاعات بیشتری هستیم.

براساس این گزارش، بنابر اعلام غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، اخیراً محاکمه‌ای در ارتباط با یکی از عناصر مهم نفوذ فرهنگی انگلیس برگزار شده که از سالیان دور، شورای فرهنگی انگلیس معروف به بریتیش کانسل با نام اختصاری (BC) در ایران و تهران دفاتری داشت که این دفاتر در پوشش اقدامات فرهنگی تحرکاتی را انجام می‌دادند و سعی در استحاله و نفوذ فرهنگی در بخش‌های مختلف ایران اسلامی داشتند.

به گفته وی ، مستندات مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی این دفتر جمع آوری شد و سال ۸۷ با تصمیم مراجع ذیصلاح دفاتر مربوط به شورای فرهنگی انگلیس در تهران تعطیل شد. در مرحله دوم سعی کردند با احیای مجدد فعالیت‌های خود تحت پوشش‌های دیگر در کشور حضور یابند و فعالیت‌های به اصطلاحِ خودشان فرهنگی و به تعبیر ما ضد فرهنگی را انجام دهند که با هوشیاری دستگاه اطلاعاتی کشور این توطئه آن‌ها عقیم ماند و نتوانستند در پوشش‌های دیگر در کشور ما فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ