کد خبر: ۱۲۵۹۷۲
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۲/۲۴

واکنش ظریف به حوادث اخیر در منطقه

واکنش ظریف به حوادث اخیر در منطقه

وزیر امور خارجه در واکنش به حوادث اخیر در منطقه گفت: قبلا هم پیش بینی این گونه اقدامات در جهت دامن زدن به تنش در منطقه را کرده بودیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف در دیدار با سوشما سواراج همتای هندی خود اقدامات و خرابکاری های مشکوک در منطقه را از محورهای مطرح شده عنوان کرد و گفت: قبلا هم  پیش بینی این گونه اقدامات در جهت دامن زدن به تنش در منطقه را کرده بودیم.

وی در خصوص تحرکات رخ داده در سطح منطقه افزود: در دیدار امروز در مورد مسائل منطقه و همچنین خطراتی که سیاست های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند بر منطقه تحمیل کنند، گفت و گو شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی اقدامات خود در چارچوب برجام را انجام داده گفت: همانطور که این روزها مواضع ایران را برای شرکای نزدیک از جمله روسیه تبیین کرده ایم در دیدار امروز هم در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی توضیحات کافی داده و اقدامات در این خصوص تبیین شد. وزیر خارجه هند و سایر طرف ها نیز بر اهمیت این که ایران باید از منافع برجام بهره مند شود تاکید داشته و درخواست داشتند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

ظریف ادامه داد: در مورد مباحث مربوط به انرژی، چابهار و روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند گفت و گو شد. علاوه بر این درباره میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش برای تداوم آن مورد توجه و تاکید قرار گرفت. هند در بسیاری از زمینه ها با ایران همراه و هماهنگ است و اینگونه گفت وگوها و تبادل نظرها برای روابط دو کشور حتما ضروری است.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ