کد خبر: ۱۲۵۹۸۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۲/۲۵

برنامه عرضه اولیه سهام همشهری در فرابورس/ تجربه مدیرعامل پالایشگاه‌
مدیرعامل خبر داد:

برنامه عرضه اولیه سهام همشهری در فرابورس/ تجربه مدیرعامل پالایشگاه‌

مدیرعامل فرابورس از آغاز مذاکرات برای عرضه سهام مؤسسه همشهری خبر داد و گفت : به همه رسانه‌ها توصیه می شود برای اصلاح ساختار اقتصادی و بهبود حال وارد بازار سهام شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی با اظهار امیدواری برای ورود صنعت رسانه به بازار سرمایه در آینده نزدیک به روزنامه همشهری گفت: بازار سرمایه قادر است بسیاری از مشکلات اقتصادی رسانه‌ها را از طریق ابزارهای در اختیار حل کند. به طور مثال در گام نخست ساختار مالی شرکت‌هایی که وارد بازار سهام می‌شوند،اصلاح می‌شود. ضمن اینکه رسانه‌ها اگر وارد بازار سرمایه ‌شوند، بزرگ‌تر می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسش عرضه سهام رسانه‌ها در بازار سهام در شرایطی که با بحران‌های مالی مواجه‌اند چه منافعی دارد،گفت: به طور کلی عرضه اولیه سهام خاصیت‌هایی دارد که برای صنعت رسانه هم قابل تعمیم است. به طور مثال، علاوه بر رژیم مالی جدیدی که برای شرکت‌های تازه‌وارد در بورس و فرابورس لحاظ می‌شود ، فواید بلندمدتی هم شامل این شرکت‌ها می‌شود. مثلا رسانه‌هایی که بعضا دولتی و سیاسی اداره می‌شوند از زمانی که وارد بازار سرمایه شوند باید برخی استراتژی‌ها برای توسعه و رشد سودآوری‌ طراحی کنند که همین موضوع منجر به شکوفایی آن‌ها می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ورود رسانه‌ها به بورس قطعا در اصلاح ساختار آنها نقش اساسی ایفا خواهد کرد،افزود: به گفته مدیران، شرکت‌هایی که خارج از بازار سهام بوده‌اند به ویژه شرکت‌هایی که در بخش عمومی یا دولتی فعالیت می‌کردند تا قبل از حضور در بازار سهام نمی‌دانستند به معنای واقعی کلمه، استراتژی چیست.

تجربه مدیرعامل یکی از پالایشگاه‌ ها حاضر در بورس

هامونی ادامه داد: به گفته مدیرعامل یکی از پالایشگاه‌ها تا قبل از ورود به بورس باید بر اساس برخی سیاست‌های دیکته شده رفتار می‌کردیم اما بعد از عرضه سهام در بورس این رویه تغییر کرد و هم اکنون هر هفته جلسات مختلفی برای تعیین استراتژی و راهبرد شرکت برگزار می‌کنیم.این یکی از الزامات حتمی شرکت‌هایی است که سهام آنها در بورس عرضه می‌شود و مطمئن هستم که این اتفاق برای صنعت رسانه هم خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه حاکمیت هم به فواید عرضه سهام شرکت‌ها در بورس پی برده، تأکید کرد: قانون‌گذاران هم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر قرار باشد عملکرد یک مجموعه دولتی که بعضا سیاسی هم اداره می‌شود،بهبود یابد و اصلاح شود باید سهام آن در بازار سهام پذیرش و عرضه شود.به همین دلیل بود که مجلس در قانون بودجه سال ۹۸ تصویب کرد سهام استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس پذیرش و عرضه شود. توصیه برای بهبود صنعت رسانه این است که برای بهبود حال وارد بازار سهام شوند.

مالکان نگران نباشند

مدیرعامل فرابورس در پاسخ به پرسش که برخی مالکان نگرانند اگر سهام آنها در بورس عرضه شود کنترل بر شرکت را از دست می دهند، گفت: جای نگرانی نیست. برای این موضوع راه‌حل وجود دارد. به طور معمول مالکان عمده سعی می‌کنند درصد مالکیت، پس از عرضه در بازار سهام کمتر از ۶۶ درصد نباشد و این کار برای تصمیم‌گیری‌های کلان مثل افزایش سرمایه، انتخاب اعضای هیأت مدیره و غیره انجام می‌شود. همچنین سازمان بورس در حال تدوین مقرراتی برای ارائه سهام ممتاز به سهامداران اصلی شرکت است و این سهامداران می‌توانند سهامدار ممتاز باشند.

هامونی با بیان اینکه برای توسعه هر بخشی باید به ساختار اقتصادی آن بخش هم توجه کرد،گفت: هر بخشی یک زمینه اقتصادی هم دارد که اگر اصلاح شود، شکوفا خواهد شد. بنابراین اگر اقتصاد رسانه درست شود و چرخ معیشت اصحاب رسانه خوب بچرخد، رسانه‌ها می‌توانند بالنده و شکوفا شوند.

وی ادامه داد: این بخش اقتصادی در همه حوزه ها از جمله فرهنگ، هنر، بهداشت، ورزش و ... وجود دارد.فرابورس و مجموعه بازار سرمایه آمادگی کامل دارد تا از طریق فراهم کردن زمینه‌های حضور رسانه‌ها در بازار سهام بستر رشد این صنعت را فراهم کند. بازار سرمایه برای همه بخش‌ها نسخه و راهکار دارد و رسانه‌ها اگر به بورس بیایند بزرگ‌تر می‌شوند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ