کد خبر: ۱۲۶۰۱۳
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۲/۲۵

تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیازی به رمز یک بار مصرف ندارند
بانک مرکزی:

تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیازی به رمز یک بار مصرف ندارند

بانک مرکزی اعلام کرد: استفاده از رمز دوم ایستا برای تراکنش‌های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در صورت پذیرش مسئولیت سوءاستفاده‌ها و جبران خسارت توسط بانک مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی، طی بخشنامه‌ای جایگزینی رمزهای پویا با ایستا در پرداخت‌های بدون حضور کارت را به منظور افزایش سطح امنیت مشتریان بانکی و جلوگیری از تضییع حقوق سپرده گذاران به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

رمز یکبار مصرف برای مشتریان کاملا رایگان بوده و همه بانک‌ها زیرساخت رمز پویا را از تاریخ اول خردادماه ارائه می کنند.

طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند با قبول مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از مسایل امنیتی و جبران خسارت احتمالی وارد شده به مشتریان برای تراکنش‌های کم‌مقدار (با سقف کمتر از 500 هزار تومان در روز برای تمامی تراکنش‌ها و همچنین تراکنش‌هایی که ذی‌نفع آن دستگاه‌های عمومی نظیر صادرکنندگان قبض باشند) استفاده از رمزهای ایستا را مجاز تلقی کنند.

به منظور پشتیبانی حداکثری از مشتریان ضرورت دارد امکانات ارائه رمز، محدود به استفاده از برنامه‌های کاربردی گوشی‌های هوشمند نشده و ارائه آن از طریق سایر ابزارها نظیر پیامک، پیام‌رسان‌های داخلی مجاز و نظایر آن برای مشتریان بانک‌ها نیز حسب تشخیص بانک فعال شود.

بر همین اساس بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ضمن ارائه اپلیکیشن رمز یکبار مصرف برای سیستم عامل اندروید و iOS باید زیرساخت ارائه رمز یکبار مصرف در پیام رسان‌های داخلی مجاز را توسعه دهند و برای مشتریانی که از تلفن‌های غیرهوشمند استفاده می‌کنند از بستر پیام کوتاه و USSD استفاده شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ