کد خبر: ۱۲۶۳۳
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۳/۱۶

افتتاح ۴ فاز پارس جنوبی تا پایان سال
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی خبر داد:

افتتاح ۴ فاز پارس جنوبی تا پایان سال

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در نیمه نخست سال و فازهای ۱۷ و ۱۸ تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم مهدی یوسفی افزود: بازار امروز نفت در جهان تابع مسائل کارشناسی نیست و به شدت از مباحث سیاسی تأثیر می پذیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است به محض فراهم شدن شدن شرایط ، تولید را افزایش دهد.

یوسفی به ظرفیت های ایران در بحث تولید گاز اشاره کرد و افزود : در حوزه پارس جنوبی 8 درصد ذخایر از دنیا را داریم و جمهوری اسلامی ایران بیش از آنچه در حوزه نفت تلاش می کند در حوزه گاز جای مانور دارد .چرا که دنیا به گاز وابسته است و امکان تبدیل آن به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر وجود دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت : اگر در بحث گاز از بخش مصارف خانگی فاصله بگیریم موفقیت های زیادی پیش روی ماست. در حوزه گاز با همه محدودیتها سالانه 120 میلیون تن ظرفیت تولید داشته ایم که با افتتاح فازهای 15 ، 16 ، 17 و 18 پارس جنوبی و همچنین افتتاح یکی از پالایشگاههای جدید می توانیم تولید را افزایش دهیم.

یوسفی گفت: اکنون ظرفیت 440 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی وجود دارد که اگر این رقم به 550 میلیون مترمکعب برسد در عمل در رقابت با قطر به رقم خوبی خواهیم رسید. سال گذشته 21 میلیون تن صادرات غیرگاز از منطقه پارس جنوبی صورت گرفت که 19 میلیارد دلار ارزش دلاری آن بود و در مقایسه با سال 92 به لحاظ وزنی 26 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ